ژان فرانسوا ژولپار ـ دبیر کل سازمان گزارشگران بدون‌مرزـ درباره اخراج کامران نجف‌زاده از فرانسه اظهارنظر کرد. به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز در پاسخ به پرسشی درباره اخراج کامران نجف‌زاده ـ خبرنگار صداوسیما ـ از فرانسه، گفت: بیش از ده‌ها سال است که من در این سازمان کار می‌کنم و چنین چیزی را شاهد نبوده‌ام. وی ادامه داد: من از این اخراج شگفت‌زده شدم؛ معتقدم این پاسخ مشکلی را حل نخواهد کرد زیرا مقامات تهران اهمیتی به این امر نمی‌دهند.
کد خبر: ۳۹۵۲۱۵

در پی اخراج کامران نجف‌زاده از فرانسه که اوایل فروردین امسال اتفاق افتاد، رئیس سازمان صداوسیما با این خبرنگار واحد مرکزی خبر دیدار کرد و گفت: عملکرد حرفه‌‌ای، تاثیرگذار و باورپذیر صداوسیما نظام سلطه رسانه‌های استبدادی را دچار تزلزل و آشفتگی کرده است، به همین دلیل نیز دولت سارکوزی به‌‌رغم تمامی ادعاها، یک خبرنگار مستقل را بدون هیچ‌گونه تذکر قبلی اخراج می‌کند.

عزت‌الله ضرغامی این اقدام غیراصولی دولت فرانسه را از مصادیق بارز نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست و با تقدیر از کامران نجف‌زاده، عملکرد او را الگویی مناسب برای خبرنگاران صداوسیما در خارج از کشور عنوان کرد.

در این دیدار کامران نجف‌زاده هم گزارشی از وضعیت اسفبار حقوق بشر و آزادی بیان در دولت فرانسه ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها