سردار صدرالسادات خبر داد:

کاهش مراجعه به سازمان وظیفه عمومی

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از کاهش 39 درصدی مراجعات مردمی به سازمان وظیفه عمومی در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۵۱۲۷

به گزارش مهر، سردار سید حمید صدرالسادات در تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته، گفت: براساس قانون، اولین و مهمترین ماموریت سازمان وظیفه عمومی ناجا، تامین نیروی مشمول براساس برآورد ظرفیت اعزام و اعلام از سوی ستاد کل نیروهای مسلح است، که در سال گذشته، علاوه برتامین 100 درصدی ظرفیت اعلامی، 9 درصد بیشتر از نیاز ستاد کل را تامین کردیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی اقدام دیگر این سازمان را سرعت بخشیدن ارایه خدمات به مراجعه کنندگان دانست و افزود: در همین راستا یکی از اقدمات موثر ما تمرکز زدایی و واگذاری بخش هایی از ماموریت ها به استان ها و مراکز پلیس +10می باشد مانند صدور معافیت تحصیلی در استانها تا دیگر نیاز به مراجعه مشمولان، به مرکز سازمان وظیفه عمومی در تهران نباشد.

به گفته سردار صدرالسادات ، اطلاع رسانی به موقع به مردم هنگام مراجعه به سازمان وظیفه عمومی، منجر به کاهش تعداد مراجعات شده است بطوریکه در سال 89 میزان مراجعات به سازمان نسبت به مدت مشابه در سال قبل یعنی سال 88، 39 درصد کاهش یافته؛ این درحالی است که براساس افزایش آمار صدور کارت ها و رسیدگی به امور معافیت و کفالت، سرعت انجام کارطی این مدت، افزایش یافته است.

وی، تاکید بر آموزش برون سازمانی و اطلاع رسانی به مردم و آموزش رده ها و سازمان هایی که با وظیفه عمومی در تماس هستند مانند شورای پزشکی و هیئت رسیدگی به کفالت، برگزاری جلسات تعامل و همکاری با سازمان هایی نظیر دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای دریافت آمار و صدور کارت هوشمند معافیت و راه اندازی دایره وظیفه عمومی شعبه جنوب تهران را از دیگر اقدامات در سال گذشته برشمرد.

این مقام انتظامی، از شناسایی و انهدام 10 باند جعل در سال گذشته خبر داد و گفت: در این خصوص 45 نفر به اتهام جازنی، دسیسه، تخلف، جعل کارت پایان خدمت، مدارک پزشکی و گواهی جبهه در جهت عدم اعزام افراد به خدمت وظیفه شناسایی و دستگیر شدند که علاوه براین تعدادی نیز به اتهام درخواست و دریافت مدارک جعلی، نیز در زندان به سر می برند.

صدرالسادات یادآور شد: در سال گذشته، مشمولان اعزامی به خدمت مقدس سربازی، 75 درصد دارای مدرک دیپلم و زیردیپلم و 25 درصد دارای مدرک کاردانی به بالا بودند همچنین در سال 89، 310 هزار فقره معافیت تحصیلی، 25 هزار فقره مجوز صدور برای زیارت و 13 هزار و 800 مجوز علمی – تحصیلی و بازدید از نمایشگاه ها در خارج از کشور، برای مشمولان، صادر شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی افزود: همچنین در سال گذشته، 4800 فقره کارت المثنی برای افرادی که کارت پایان خدمت را گم کرده بودند، صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها