ماموران وقتی به محل‌ حادثه اعزام شدند، خبری از درگیری‌های خیابانی نبود

دزدها پیش از سرقت با پلیس تماس می‌گرفتند

4 سارق که برای سرقت از منازل مردم در غرب تهران، با پلیس تماس‌های واهی می‌گرفتند، تحت تعقیب قرار گرفتند. به گزارش «جام‌جم»، اوایل فروردین اعضای یک خانواده وقتی از مهمانی به خانه‌شان در غرب تهران بازگشتند، دیدند که در آپارتمانشان تخریب شده و اثاثیه خانه به هم ریخته است.
کد خبر: ۳۹۴۸۷۳

در بررسی اموال خانه معلوم شد سارقان پول، طلا و سند مالکیت را دزدیده‌اند. مرد صاحبخانه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. دقایقی بعد ماموران با حضور در محل سرقت، تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.

درگیری خیابانی، واهی بود

در حالی که جستجوهای پلیسی برای دستگیری سارقان ادامه داشت، روز بعد مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از درگیری میان 3 جوان مقابل خانه‌اش در غرب تهران خبر داد.

در پی این تماس، ماموران در محل حاضر شدند اما خبری از درگیری خیابانی نبود.

در همین موقع ماموران قصد بازگشت به مرکز پلیس را داشتند که مردی سراسیمه به آنها نزدیک شد و گفت که اموال خانه‌اش سرقت شده است.

دومین شاکی خبر از سرقت خانه‌اش داد

به این ترتیب ماموران به خانه مالباخته که یک خیابان بالاتر بود، رفتند و در بررسی آنجا متوجه شدند در خانه وی نیز مانند نخستین شاکی تخریب و طلا، پول و سند مالکیت خانه‌اش سرقت‌شده است.

جستجوها برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این‌که هفته گذشته در پی 3 تماس دیگر، ماموران از وقوع درگیری‌های خیابانی در 3 محله در غرب تهران با خبر و وقتی به محل‌های حادثه اعزام شدند، خبری از درگیری‌های خیابانی نبود.

آنها قصد بازگشت داشتند که 3 مالباخته، ماموران را در جریان سرقت اموالشان قرار دادند. وقتی ماموران به خانه مالباخته رفتند، دیدند اموال آنها نیز مانند اموال 2 شاکی دیگر به سرقت رفته و شیوه سرقت‌ها نیز با هم مطابقت دارد.

با بررسی و تحقیق در این زمینه معلوم شد سارقان منازل همان افرادی هستند که با تماس‌های واهی، از ماموران درخواست کمک کرده و سپس در خیابان بعدی، اموال خانه‌ها را سرقت می‌کنند.

سرقت ده‌ها سند از خانه مرد بنگاهدار

در حالی جستجوها برای دستگیری سارقان ادامه داشت، روز چهارشنبه گذشته مردی به کلانتری 141 شهرک گلستان رفت و با معرفی خود به عنوان بنگاهدار، گفت که شب گذشته پس از بازگشت از مهمانی متوجه تخریب در خانه و سرقت سند مالکیت، سند بنگاه و چند سند مالکیت خودرو متعلق به خودش و 20 فقره سند مالکیت منازل مشتریانش شده است.

رد پای 4 سارق در سرقت‌های سریالی

ماموران با بررسی محل سرقت و تحقیق از همسایه‌های شاکی متوجه شدند، شب حادثه 4 مرد با یک خودروی پژو مقابل خانه مالباخته توقف کرده و دقایقی بعد یکی از آنها به سمت باجه تلفن همگانی رفته و سپس سوار خودرو شده است. ماموران که احتمال می‌دادند یکی از همان سارقان با پلیس تماس گرفته و از درگیری خیابانی خبر داده است، با بررسی در این رابطه متوجه شدند ساعتی که مرد ناشناس با پلیس تماس گرفته، با زمانی که مرد غریبه در باجه تلفن همگانی حضور داشته است، مطابقت دارد.

بنابراین با اطلاعات به دست آمده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از 4 سارق فراری، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها