به گفته وزیر بهداشت، این استخدام‌ها علاوه بر استخدام 23هزار پرستار خواهد بود

استخدام پرستاران برای تخت‌های جدید وزارت بهداشت

وزیر بهداشت از اختصاص 40 درصد ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پرستاری به مردان و تاسیس رشته پرستاری سنتی خبر داد و گفت: برای هر 10 هزار نفر 2 پرستار در تیم پزشک خانواده به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۸۵۵

به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی عصر جمعه در مراسم روز پرستار که با حضور اسفندیار رحیم مشایی در تالار وزارت کشور برگزار شد، افزود:‌ طی سال‌های اخیر درحوزه پرستاری در کشور پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم که آخرین آن رشد 58درصدی حضور پرستاران در سومین دوره انتخابات هیات مدیره‌های نظام پرستاری بود که از طریق وزارت بهداشت در 102 شهر برگزار شد و امیدواریم با حضور آنان شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: اقدام مهم دیگر استخدام 23 هزار پرستار بود که آزمون آن اسفند سال گذشته برگزار شد و اکنون در مرحله گزینش هستیم به طوری که تا یکی دو ماه آینده این پرستاران وارد مراکز درمانی دولتی می‌شوند و در پی آن، شاهد کاهش ساعت کاری پرستاران خواهیم بود.

وحید دستجردی ادامه داد: استخدام 23 هزار پرستار در بیمارستان‌ها طی یک سال در تاریخ وزارت بهداشت سابقه ندارد که با تخصیص اعتباری بالغ بر 230 میلیارد تومان در سال اول از سوی دولت و بعد از تصویب مجلس محقق شد. این پرستاران فقط در جهت اجرای قانون ارتقای بهره‌وری کیفیت خدمات پرستاری و کاهش ساعت کاری پرستاران استخدام می‌شوند.وی گفت: برای تخت‌های جدید وزارت بهداشت، سرفصل جداگانه‌ای در ارتباط با جذب پرستار خواهیم داشت، به طوری که برای 15 هزار تخت بیمارستانی ایجاد شده در دولت نهم و دهم و 45 هزار تخت بیمارستانی که در مراحل مطالعه و طراحی است، باید به طور جداگانه نیروی پرستار استخدام کنیم.

وحید دستجردی گفت: همچنین در دانشکده طب سنتی که اکنون در 2 رشته طب سنتی و داروسازی سنتی 150 دانشجو دارد، بزودی رشته پرستاری سنتی هم ایجاد می‌شود. در ضمن 40 درصد ظرفیت پذیرش این دانشکده‌ها به مردان و 60 درصد آن به زنان اختصاص یافته در حالی که در گذشته فقط 20 درصد ظرفیت این دانشکده‌ها به مردان اختصاص می‌یافت به همین دلیل با کمبود پرستار مرد در کشور مواجه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها