هفته 29 لیگ برتر، جمعه و در غیاب 4 تیم آسیایی آغاز می‌شود

تلاش 7 تیم برای فرار از خطر سقوط

غیبت 4 تیم آسیایی در آغاز هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال نیز باعث نخواهد شد که حساسیت مسابقه‌های روز جمعه تحت‌الشعاع قرار گیرد، چرا که فردا تیم‌های ته جدولی برای فرار از منطقه خطر، دیدارهای حساس و سرنوشت‌سازی در پیش دارند.
کد خبر: ۳۹۴۲۴۶

فردا و در شرایطی به طور همزمان از ساعت 30‌/‌17، 6 دیدار این هفته برگزار می‌شود که تیم‌های راه‌آهن، نفت تهران، شهرداری، پاس، شاهین، پیکان و استیل‌آذین خطر سقوط را بیخ گوش خود احساس می‌کنند و حتی تک امتیازهای 6 هفته پایانی لیگ برتر نیز می‌تواند در سرنوشت آنها تاثیرگذار باشد؛ بویژه تیم‌های استیل‌آذین، پیکان و شاهین که هنوز همه چیز را از کف رفته ندیده و از انگیزه‌های بیشتری برای فرار از مهلکه سقوط برخوردارند.حساس‌ترین دیدار این روز در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود، جایی که استیل‌آذین قعرنشین پذیرای شاهین بوشهر تیم بحران‌زده و شانزدهم لیگ است. استیل‌آذین که با انواع و اقسام ترفندها، شوک، سرمایه‌گذاری کلان و استفاده از مردان باتجربه‌ای همچون علی پروین و محمود یاوری تاکنون ره به جایی نبرده است، امروز این فرصت را دارد که بعد از هفته‌ها صاحب 3 امتیاز شده و تکانی به خود در جدول رده‌بندی بدهد، اما کار به این سادگی‌ها هم نیست. شاهین که از این هفته سکان هدایت تیمش را به اکبر میثاقیان سپرده و تغییر و تحول مدیریتی را نیز به خود دیده است، قصد دارد از 6 هفته باقیمانده لیگ نهایت استفاده را ببرد و در این راه به تجربه میثاقیان در حفظ این قبیل تیم‌ها در لیگ، دل بسته است.

دومین دیدار حساس فردا در قزوین برگزار می‌شود، پیکان تیم رده هفدهمی حالا با محمدحسین ضیایی، سرمربی جدیدش امیدوار است 28 هفته ناکامی را به بوته فراموشی بسپارد و با گرفتن هر 3 امتیاز دیدار خانگی مقابل صبا، به‌تدریج در جدول رده‌بندی صعود کند.

ورزشگاه قدس همدان هم پذیرای سومین دیدار حساس این روز است؛ پاس که با بازگشت علی‌اصغر مدیرروستا قدری به خود آمده، این فرصت را دارد راه‌آهن را که هفته‌‌هاست از یک تیم شگفتی‌ساز فاصله گرفته است با شکست بدرقه کرده و همچنان امیدوار باقی بماند. شهرداری تبریز و نفت تهران دیگر تیم‌هایی هستند که خطر سقوط را بیخ گوش خود احساس می‌کنند. شهرداری در این روز میزبان تیم پرقدرت ملوان است که با کسب دو پیروزی پیاپی در هفته‌های اخیر حالا این بخت را دارد که با دشت 3 امتیاز از تبریز، پرسپولیس را به زیر کشیده و به رده پنجم صعود کند. این مساله کار حمید درخشان و شاگردانش را در شهرداری دوچندان کرده است؛ همان‌طور که نفت تهران نیز کار سختی مقابل صنعت نفت آبادان دارد که حالا با غلامحسین پیروانی به آرامش رسیده است.

برنامه کامل هفته 29 لیگ برتر

جمعه: 19 فروردین

استیل‌آذین ـ شاهین، ورزشگاه تختی، ساعت:30/17، داور: غلامرضا جباری/ نفت تهران ـ نفت آبادان، ورزشگاه دستگردی، ساعت: 30/17، داور: محمدحسین اسدی/شهرداری ـ ملوان، ورزشگاه یادگار امام (ره)، ساعت: 30/17، داور: رحیم مهرپیشه/پاس ـ راه‌آهن، ورزشگاه قدس، ساعت: 30/17، داور: محمود رفیعی/پیکان ـ صبا، ورزشگاه شهید رجایی، ساعت: 30/17، داور: هدایت ممبینی/فولاد ـ سایپا، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت: 30/17، داور: احمد صالحی

یکشنبه: 21 فروردین

مس‌کرمان ـ سپاهان، ورزشگاه باهنر کرمان، ساعت: 17، داور: محسن قهرمانی/ذوب‌آهن ـ پرسپولیس، ورزشگاه فولاد‌شهر، ساعت 16:45، داور: سعید مظفری‌زاده/استقلال ـ تراکتور‌سازی، ورزشگاه آزادی، ساعت: 19، داور: تورج حق‌وردی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها