رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران گفت: همکاری ایران و ایتالیا در زمینه باستان شناسی موفقیت آمیز خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۴۲۳۸

به گزارش مهر، پروفسور کارلو چرتی در سفر به همدان که به مناسبت شرکت در همایش 150 سال دوستی ایران و ایتالیا در همدان به سرمی برد، گفت: مرمت و باستان شناسی دو زمینه مهم همکاری ایتالیا با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران است که در این زمینه چند پروژه مهم در ایران در دستور کار قرار دارد.

چرتی با تاکید بر اینکه تحقیق و بررسی آثار تاریخی همدان و پیشینه تاریخی و مطالعه در خصوص صنایع دستی این استان در تعمیق روابط فرهنگی ایران و ایتالیا موثر خواهد بود، گفت: همایش 150 سال دوستی ایران و ایتالیا در همدان به توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی و هنری ایران و ایتالیا کمک می کند.

رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران با مهم ارزیابی کردن جهانگردی فرهنگی در ایتالیا، از برگزاری نمایشگاه جهانگردی فرهنگی در جنوب این کشور خبر داد و گفت: حضور نماینده‌ای از استان همدان در این نمایشگاه در معرفی آثار و جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان همدان نقش بسزایی دارد.

وی همچنین از ابراز علاقه کشور ایتالیا برای همکاری با دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان نیز از امضای قرارداد خواهرخواندگی شهر لالجین با یکی از شهرهای فرهنگی ایتالیا خبر داد و گفت: شهر فائنزا ایتالیا از نظر ساخت صنایع دستی به ویژه سفال همسطح شهر لالجین است.

بهجت عباسی با اشاره به تولید 225 سبک جدید از سفال در لالجین اظهار داشت: سعی بر این است که با بررسی و آزمایش خاک استفاده شده در سفال ایران و چین، بیش از پیش کیفیت سفال ایران و لالجین مشخص شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با امضای قرارداد خواهرخواندگی شهر لالجین با یکی از شهرهای ایتالیا، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها