خجسته مهر اعلام کرد:

شمارش معکوس تاسیس بانک نفت

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای تاسیس اولین بانک نفتی در ایران با سرمایه اولیه دو هزار میلیارد ریالی، اعلام کرد: برای تاسیس این بانک تخصصی در انتظار اخذ مجوز از شورای پول و اعتبار هستیم.
کد خبر: ۳۹۳۸۱۴

محسن خجسته مهر در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر آخرین اقدامات و برنامه ریزیهای لازم برای تشکیل اولین بانک تخصصی صنایع نفت و گاز ایران در حال انجام است، گفت: پیش بینی می شود به زودی بانک نفت ایران با سرمایه اولیه حدود 200 میلیارد تومان (معادل 200 میلیون دلار) فعالیتهای رسمی خود را آغاز کند.

معاون برنامه ریزی وزیر نفت با تاکید بر اینکه فعالان بخش خصوصی در تاسیس و راه اندازی بانک صنعت نفت مشارکت دارند، تصریح کرد: علاوه بر بخش خصوصی برخی از صندوقهای بازنشستگی همچون صندوق بازنشستگی صنعت نفت هم در شکل گیری این بانک تخصصی مشارکت دارند.
 
دبیر کارگروه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت در خصوص اخذ مجوزهای قانونی برای تاسیس بانک صنعت نفت، توضیح داد: تاکنون عمده مجوزهای قانونی از دستگاه‌های مختلف دولتی اخذ شده است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه هم اکنون در انتظار اخذ مجوز از شورای پول و اعتبار هستیم، خاطر نشان کرد: هم اکنون مذاکراتی با برخی فعالان اقتصادی در صنعت نفت برای تشکیل این بانک در حال انجام است ضمن اینکه قصد داریم با ساماندهی تمامی فعالیتها بستر لازم را برای تشکیل این بانک فراهم کنیم.
 
در همین حال، محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی پیشتر از ارائه پیشنهاد وزارت نفت برای تاسیس بانک نفت به این بانک خبر داده و مهر گفته بود: بانکهای جدید باید خود را با شرایط بانک مرکزی مطابقت دهند.
 
به گفته این مقام مسئول، هم اکنون مراحل و کارهای مربوط به تاسیس بانک نفت در بانک مرکزی در حال پیگیری است و مجوز تاسیس این بانک صادر خواهد شد.
 
محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهورهم سال گذشته اعلام کرده بود: قصد داریم برای توسعه هر چه بیشتر طرحهای مختلف صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بانک خصوصی صنعت نفت با سرمایه اولیه 2 هزار میلیارد ریال را راه اندازی کنیم.
 
بر اساس اعلام مسئولان ارشد وزارت نفت اولویت تاسیس این بانک نفتی تامین منابع مالی و اعتباری طرحها و پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی بوده اما در صورت توجیه اقتصادی امکان سرمایه گذاری در سایر طرحهای صنعتی غیر نفتی هم وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها