رئیس سازمان بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته با اجرای بیش از 59 هزار و 874 بازرسی از واحدهای صنفی این استان افزون بر 4 هزار و 652 پرونده تخلف صنفی در این استان تشکیل شد.
کد خبر: ۳۹۲۵۲۱

اسماعیل کاویانی امروز در گفتگو با فارس در شهرکرد با بیان اینکه توزیع میوه به نرخ دولتی تا 20 فروردین ماه جاری در این استان ادامه دارد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه برتامین میوه مورد نیاز عید نوروز انواع میوه و مرکبات به وفور در انبارهای این استان ذخیره‌سازی شده و روزانه در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی این استان، در سال گذشته گفت: در سال گذشته با اجرای بیش از 59 هزار و 874 بازرسی از واحدهای صنفی این استان افزون بر 4 هزار و 652 پرونده تخلف صنفی تشکیل و واحدهای متخلف به پرداخت 10 میلیارد و 432 میلیون و 76 هزار و 625 ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

کاویانی درج نشدن قیمت‌ها و گران فروشی را از بیشترین موارد تخلفات واحدهای صنفی در ایام نوروز دانست و گفت: متخلفان برای طی مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به اداره‌کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس سازمان بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برهمین اساس ‌70 بازرس و کارشناس این سازمان به‌صورت مستمر و روزانه و در ایام تعطیلات بر روند فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، واحدهای اقامتی و تفریحی در بازار نظارت می‌کنند.

کاویانی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح نظارتی ویژه هدفمندسازی یارانه‌ها نیروهای بازرسی به صورت فعال و در طول ایام در سازمان حضور داشته و پیگیر ماموریت‌های محوله بودند.

وی اضافه کرد: انجام مانورهای بازرسی، همایش‌های آموزش ناظران افتخاری، امضای تفاهمنامه با بسیج ادارات و تشکیل جلسات داخلی در راستای اجرای این ماموریت‌های محوله و خطیر موثر بوده است.

کاویانی همچنین از کاهش 30 درصدی ضایعات نان در ماه‌های گذشته در این استان خبر داد و گفت: صرفه جویی 3 هزار تنی در ماه در حوزه آرد نیز از دستاوردهای هدفنمدی حوزه گندم، آرد و نان شد.

وی با اشاره به میزان خرید گندم در سال گذشته در این استان گفت: در سال گذشته بالاترین میزان خرید گندم از کشاورزان انجام شد، به طوری که این رقم به 86 هزار تن رسید.

کاویانی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز برای نخستین بار در خرید گندم مشارکت کرد، افزود: میزان گندم تولیدی در سال زراعی جاری در استان افزون بر 85 هزار تن شد. با راه‌اندازی چند واحد نان نیمه صنعتی در این استان ظرفیت تولید نان نیمه صنعتی نیز در سال گذشته رشد 20 درصدی داشت.

رئیس سازمان بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار برای نوسازی و بهسازی نانوایان، امضای تفاهمنامه با وزارت کار و اموراجتماعی و آغاز آموزش نانوایان از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش به‌شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها