وزیر اقتصاد اعلام کرد:

رئوس برنامه های اقتصادی سال 90

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان رئوس برنامه اقتصادی دولت در سال 90، تاکید کرد که برنامه اصلاح ساختار اقتصادی در سالجاری با دقت و سرعت بیشتری جلو می‌رود.
کد خبر: ۳۹۲۴۴۱

به گزارش ایرنا، در پیام نوروزی سید شمس الدین حسینی آمده است: در سال 1389 ، سال همت مضاعف و کار مضاعف ، همکاران وزارت امور اقتصادی و دارایی در اقصی نقاط کشور تمام توان و تلاش خود را برای تحقق اهداف اقتصادی به کار بستند و منشأ تحولات عظیمی در این زمینه شدند.

در این سال علیرغم تلاش ها و اقدامات دشمنان نظام با هدف از کار انداختن شریان های اقتصادی کشور و با وجود بحران مالی در غرب و تأثیر مخرب آن بر اقتصاد دنیا شاهد پیشرفت اقتصادی کشور بودیم.

در دیگر از این پیام آمده است: دولت خدمتگزار و مردمی با شجاعت مثال زدنی، قانون هدفمند کردن یارانه ها را به عنوان مهمترین بخش طرح تحولات اقتصادی و در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور با همکاری و همراهی آحاد مردم شریف و عزیز ایران اسلامی و رسانه های گروهی اجرا نمود و قدم اساسی در خصوص برقراری عدالت، افزایش بهره وری و اصلاح الگوی مصرف در جامعه برداشت.

در ادامه این پیام آمده است: در بخش های بورس، مالیات، بانک، بیمه، گمرک، صادرات غیرنفتی، اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری ها، مبارزه با پولشویی، تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی و نظارت مالی ، سرمایه گذاری خارجی و... شاهد بهبود شاخص ها بودیم.

در بخشی دیگری از این پیام، حسینی تصریح کرده است: در سال 1390 مسئولیت های سنگین تر و مهمتری بر عهده داریم ، حال که اقتصاد کشور به مسیر صحیح خود رهنمون می شود باید برنامه های اصلاح ساختار اقتصادی با دقت و سرعت بیشتری پیش برده شود. ادامه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، تحولات در حوزه های بانکی ، مالیاتی، گمرک،بیمه، ارزش گذاری پول ملی، بهره وری و نظام توزیع کالا و خدمات ، اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، جذب سرمایه گذاری های خارجی ، بازار سرمایه و... در قالب اسناد بالادستی و به طور ویژه قانون برنامه پنجم از اهم برنامه های سال 1390 است.

در پایان این پیام، وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرده است که در این دوره که عزم جدی برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی به عنوان کشور اول منطقه وجود دارد، از این فرصت خدمت حداکثر استفاده را نموده و دین خود را به کشور و شهیدان گرانقدر و امام شهداء ادا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها