مواد لازم: آرد شیرینی‌پزی: 2 و 2 سوم پیمانه جوش شیرین: یک قاشق چایخوری
کد خبر: ۳۹۲۱۵۰

نمک: یک قاشق چایخوری

کره: دو سوم پیمانه (دو سوم یک قالب 50 گرمی)‌

شکر: یک و یک دوم پیمانه

تخم‌‌مرغ: 2 عدد

وانیل: 2 قاشق چایخوری

خمیر ترش: دو سوم پیمانه

شکلات (خردشده)‌: یک پیمانه

گردو: یک و یک دوم پیمانه

طرز تهیه: فر را از قبل روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید. درون یک ظرف آرد، جوش‌شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید و در عین حال همزن برقی را روی درجه متوسط بگذارید. کره را درون آن بیندازید و کمی هم بزنید تا شل شود. سپس شکر را به آن اضافه و مخلوط کنید تا شکر و کره کاملا یکدست شود. در مرحله بعد تخم‌مرغ‌ها و وانیل را به مخلوط اضافه کنید. خمیر ترش را نیز درون مواد بریزید و مخلوط کنید.

حالا آرد را چند مرتبه و آرام آرام به مواد اضافه و مخلوط کنید. وقتی خمیر کاملا یکدست شد، شکلات و گردو را به آن اضافه کنید.

کاغذ شیرینی را درون سینی فر پهن کرده و به اندازه 2 قاشق چایخوری خمیر را روی کاغذ پهن کنید. درون فر بگذارید. تا شیرینی‌ها پخته شود بقیه خمیر را خنک نگه دارید. وقتی یک روی آنها طلایی شد آنها را برگردانید. بگذارید حدود 16 ـ 15 دقیقه بپزد. نگذارید شیرینی‌ها خیلی خشک شود.

بعد از اتمام زمان پخت هم 5 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 به شمار می‌رود. این ماده در حفظ سلامت قلب و عروق نقش دارد و علاوه بر آن نقش ضدالتهابی در آسم، آرتریت روماتوئید، اگزما و پسوریازیس ایفا می‌کند. گردو حاوی آنتی‌اکسیدان نیز می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و اثر ضدسرطانی دارد.

همچنین برخی از مطالعات نشان داده‌اند گردو از تشکیل سنگ صفرا در خانم‌ها جلوگیری می‌کند. در این میان ملاتونین موجود در گردو به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند، بنابراین می‌توانید قبل از خواب چند عدد گردو مصرف کنید و با آرامش به خواب بروید. گردو به کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کمک می‌کند و آرژنین موجود در آن انعطاف‌پذیری عروق خونی را افزایش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد. از سایر مواد موجود در گردو می‌توان به پروتئین بالا،‌ فیبر، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فسفر، مس و منگنز اشاره کرد.

100 گرم گردو حاوی 654 کالری، 6 گرم چربی اشباع بدون کلسترول، 7 گرم فیبر و 15 گرم پروتئین است.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها