رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از دارا بودن مجوز واردات 20 تن تریاک که اخیرا در فرودگاه امام خمینی(ره) توقیف شده است، خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار نبی‌الله حیدری در این باره گفت: مطابق قانون؛ نظارت و کنترل موادمخدر برعهده پلیس و دستگاه قضایی گذاشته شده است، این در حالی است که قانونگذار ساخت، تولید و توزیع، ورود و خروج و حمل و نگهداری موادمخدر به غیر از استثنای مصارف دارویی و پزشکی آن را جرم دانسته است.
کد خبر: ۳۸۹۲۱۶

وی گفت: حدود یک ماه قبل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی وزارت بازرگانی، پلیس، گمرک و دستگاه قضایی و هیات بین‌المللی کنترل و نظارت بر مصرف دارویی موادمخدر پزشکی (INBC)؛ محموله‌ای به وزن 5‌/‌17 تن موادمخدر خالص از نوع تریاک که با مشتقات آن به 20 تن می‌رسید، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور درباره انتشار برخی خبرها در مورد توقیف این محموله گفت: این موادمخدر توقیف نشده بلکه مراحل تشریفات قانونی و گمرکی خود را طی می‌کند که پس از طی مراحل به مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده می‌شود.

به گفته حیدری، این موادمخدر علاوه بر این که دارای مجوز بین‌المللی است برای تجهیزات و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشفیات داخلی موادمخدر کشور جوابگوی مصارف دارویی نیست، گفت: بحث مشتقات خالص و ناخالص‌بودن موادمخدر در امور پزشکی و دارویی حتما باید زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات بین‌المللی کنترل و نظارت بر مصرف دارویی موادمخدر پزشکی INBC هزینه و مصرف شود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در ادامه از کشف 750کیلوگرم انواع موادمخدر در فرودگاه‌های کشور خبر داد و افزود: از این میزان کشفیات، 480 کیلوگرم آن را شیشه تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، در این مدت 3800 نفر به اتهام حمل موادمخدر توسط ماموران پلیس فرودگاه‌ها دستگیر و به مقام قضایی معرفی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها