مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نکات مهم و محورهای تصمیم‌گیری لایحه بودجه سال 1390 کل کشور را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۳۸۸۴۱۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشها، دفتر مطالعات برنامه و بودجه این مرکز محورهای اصلی تصمیم‌گیری در طرف منابع بودجه را شامل میزان تولید و صادرات نفت خام، استفاده از حساب ذخیره ارزی با ملاحظه قانون برنامه پنجم توسعه، نحوه ادامه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، واگذاری سهام شرکت های دولتی و اخذ سود سهام علی الحساب از شرکت ها دانست و افزود: محورهای اصلی تصمیم گیری در طرف مصارف بودجه نیز شامل سقف اعتبارات جاری، نحوه تامین منابع برای طرح های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و نحوه تامین اعتبار طرح های عمرانی شده است.

این گزارش می افزاید: بودجه سال 1390 ، انبساط صوری یافته است که این امر دستیابی به توافق های بودجه ای بین بودجه ریزان و دستگاه های هزینه کننده را تسهیل نموده و موجب پنهان شدن عدم تعادل های ساختاری بودجه شده است.

مرکز پژوهشها افزود: تداوم نظام بودجه ریزی با چنین ترکیبی و بدون توجه به ضرورت اصلاح آن، تضعیف نقش قانونگذاران در بودجه را در پی خواهد داشت.

مرکز پژوهشها در ادامه با در نظر گرفتن آثار اقتصادی و اجتماعی بودجه سال 1390 خاطرنشان ساخت که در مرحله کنونی مجلس شورای اسلامی باید در مورد چند موضوع مهم از قبیل نحوه ادامه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، منابع حساب ذخیره ارزی، واگذاری سهام و سود سهام شرکتهای دولتی و اعتبارات عمرانی تصمیم گیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها