تداوم فعالیت این موسسات، مخاطرات امنیتی در فضای بازار پولی کشور ایجاد می‌کند

بانک مرکزی: با این 15 تعاونی همکاری نکنید

بانک مرکزی طی هشداری به بانک‌های کشور، فعالیت 15 موسسه تعاونی اعتباری را «غیرمجاز» و موجب مخاطرات امنیتی در فضای بازار رسمی پولی کشور دانسته و خواستار عدم ارائه خدمات بانکی به موسسات پولی فاقد مجوز از بانک مرکزی شده است. به گزارش فارس، مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در این نامه تاکید کرده است که تداوم روند فعالیت این موسسات می‌تواند ضمن ایجاد مخاطرات امنیتی در فضای بازار رسمی پولی کشور، حقوق سپرده‌گذاران را با ریسک جدی مواجه سازد.
کد خبر: ۳۸۸۳۸۷

این نامه می‌افزاید: به منظور جلوگیری از رقابت ناسالم در فضای پولی کشور و عدم انتقال سپرده‌های مردم و بانک‌ها به موسسات غیرمجاز، به تمامی شعب آن بانک/ موسسه اعتباری در سراسر کشور اعلام نمایند، مطلقا از ارائه هرگونه خدمات بانکی به موسسات پولی فاقد مجوز از بانک مرکزی بجد خودداری نمایند.

تعاونی‌های اعتبار امین طلاب، ذوالفقار ولایت، معین‌الرضا،‌ پیشه‌وران گرگان،‌ پیوند، آینده‌سازان حساس، کشاورزان مازندران، خزر گلشن بابل، پشتکار قزوین، رسالت توس، صبح قریب تبریز، سامان مشهد، اتحاد گرگان، فاتح مهر تهران و اصناف شهریار، 15 تعاونی اعتبار مورد نظر بانک مرکزی را تشکیل می‌دهند. بدیهی است ارائه هرگونه خدمات به این موسسات منوط به ارائه مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها