فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در 3 ماهه‌ سوم سال 2010 حدودا 2 برابر شده و شرکت اپل اکنون یکی از 5 شرکت برتری است که بهترین فروشندگان این نوع گوشی در سراسر جهان بوده‌اند. آمار موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد که شرکت‌های سازنده موبایل در 3 ماهه سوم سال قبل حدود 80 میلیون و 500 هزار گوشی هوشمند فروخته‌اند و اکنون از هر 5 گوشی فروخته شده یک گوشی، هوشمند است. همچنین نسبت به سال 2009 در همین ایام رشد فروش گوشی‌های هوشمند 30 درصد بیشتر بوده است. اگرچه مشخص نیست که در سال 2011 مردم تاچه حد به جای خرید گوشی‌های هوشمند رو به تبلت (رایانه لوحی)‌ می‌آورند.
کد خبر: ۳۸۸۳۴۹

آمار این موسسه شتاب حرکت آیفون در این سال را نشان می‌دهد. اگرچه شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و ال‌جی جایگاه خود را به عنوان 3 شرکت نخست حفظ کرده‌اند شرکت اپل خود را به 5 شرکت برتر رسانده و با گذر از بلک‌بری خود را در رتبه چهارم قرار داده است. از اکتبر سال 2010 آیفون در 89 کشور و از طریق 166 کمپانی مختلف در دسترس مردم قرار گرفته است. اگرچه محبوبیت آیفون رو به افزایش گذاشته، اما نتوانسته بهترین فروش در سطح جهان را از آن خود کند. گوشی‌هایی که دارای نرم‌افزار سیمبین (Symbian) هستند معمول‌ترین و محبوب‌ترین‌ها هستند. گوشی‌های شرکت نوکیا اکثرا این نرم‌افزار را دارا هستند. پس از نوکیا نرم‌افزار اندروید گوگل و گوشی‌های مبتنی بر این نرم‌افزار قرار دارند.

از آنجایی که نرم‌افزارهای شرکت اپل تنها روی گوشی‌های آیفون که توسط شرکت AT&T در آمریکا پشتیبانی می‌شود قابلیت نصب دارد، شرکت گوگل نرم‌افزار اندروید را در اختیار شرکت‌های مختلفی از جمله موتورولا، سامسونگ و HTS قرار داده است. در آمار ارائه شده گوشی‌هایی که دارای سیستم عامل مبتنی بر لینوکس بودند رتبه خود را در میان 5 تای اول از دست داده و گوشی‌هایی که از نرم‌افزارهای شرکت مایکروسافت استفاده می‌کردند از رتبه چهارم به رتبه پنجم سقوط کردند. بازار گوشی‌های اندروید گوگل در نیمه دوم سال قبل از 5‌/‌3 درصد فروش به رقم قابل توجه 5‌/‌25 درصد افزایش داشته است. گوشی‌های آیفون، بلک‌‌بری RIM و نوکیا سهم کمتری نسبت به قبل در بازار داشته‌اند اگرچه که تمامی این شرکت‌ها نسبت به زمان مشابه در سال 2009 میزان فروش بیشتری را تجربه کرده‌اند.

منبع: PhySorg

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها