جام جم آنلاین : مردم اندونزی برای انتخاب چهار سطح از مقامات کشور پارلمان ملی و سه لایه متفاوت از مقامات محلی به پای صندوق های رای می روند.
کد خبر: ۳۸۸۱۱
به گزارش بی بی سی این انتخابات به عنوان بلندپروازانه ترین و پیچیده ترین نوع انتخابات که در یک روز در جهان برگزار می شود ، توصیف شده است.
در کشوری با بیش از 14 هزار جزیره و 147 میلیون رای دهنده ثبت نام کرده ، تدارک برای انجام انتخابات کاری عظیم بوده است مسوولان برای تضمین درستی کار شب و روز تلاش کرده اند.
595 هزار حوزه اخذ رای برای رای دهندگان در نظر گرفته شده تا برای انتخاب 550 نماینده پارلمان ملی به نامزدهای 24 حزب رای بدهند.

گلکار

نظرسنجی ها نشان می دهد حزب گلکار که مدت 30 سال تحت اقتدار دیکتاتوری سوهارتو رئیس جمهوری سابق بر این کشور حکومت کرده بار دیگر به پیروزی خواهد رسید.
دشواری های اقتصادی و نگرانی های امنیتی باعث شده است که مردم تا حدی حسرت ثبات گذشته را بخورند.
به این امر باید احساس ناامیدی از حزب حاکم خانم مگاواتی رئیس جمهوری فعلی را اضافه کرد که منتقدان آن می گویند نتوانسته است به وعده هایش در مورد اصلاحات عمل کند.
خود خانم مگاواتی در ماه ژوئیه با انتخابات ریاست جمهوری مواجه است و نظرسنجی ها حاکی است که محبوبیت شخصی او نیز رو به کاهش است.
انتظار می رود بیش از 90 درصد رای دهندگان در انتخابات امروز شرکت کنند.
مردم اندونزی ممکن است از رهبران سیاسی خود سرخورده شده باشند اما به نظر می رسد آنان هنوز معتقدند فرآیند دموکراتیک بهترین راه مسوولیت پذیری آنان و توقع پاسخگویی از مسوولان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها