در حالی محمد خاتمی از حصر خانگی موسوی و کروبی انتقاد و از آنها حمایت می‌کند که عملکرد این دو باعث شده است تا در وقایع اخیر چندین نفر جان خود را از دست بدهند.
کد خبر: ۳۸۷۸۹۱

به گزارش جام جم آنلاین در راهپیمایی 25 بهمن امسال که به بهانه‌ی حمایت از انقلاب مردم مصر و تونس و با فراخوان موسوی و کروبی برگزار شد عوامل فتنه دو دانشجو را به کام مرگ فرستادند.

سید محمد خاتمی که پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری 88 مواضع دوگانه‌ای داشته و البته بیشتر به سمت حمایت از اقدامات غیر قانونی و فتنه انگیزانه‌ی موسوی و کروبی تمایل داشته است این بار نیز با حمایت از سران فتنه آنها را با سوابق درخشان انقلابی و دلبستگی به نظام و انقلاب معرفی کرده است.

وی در دیدار با جمعی از استادان دانشگاه و روحانیون که خبر آن را در سایت شخصی خود منتشر کرده بدون در نظر گرفتن اعمال و رفتار موسوی و کروبی در یکسال و نیم گذشته که باعث آشوب و اغتشاش در کشور شده‌ است به دفاع از آنها پرداخته و دوباره به شرایطی که چندی پیش اعلام کرده بود اشاره کرده است.

خاتمی بدون این که به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و اعلام برائت و انزجار مردم از سران فتنه اشاره‌ای داشته باشد،ضمن درخواست آزادی زندانیان وقایع اخیر خواستار استقرار فضای آرام و به دور از تنش در جامعه شد.

این در حالی است که این فضایی که در حال حاضر در جامعه پس از انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است به خاطر عملکرد تند دو کاندیدای شکست خورده در انتخابات است.

خاتمی در حالی از گفت‌وگو و تعامل و رعایت حقوق شهروندی برای حل مسائلی که توسط موسوی و کروبی ایجاد شد سخن می‌گوید که از همان ابتدا با تدبیر رهبر معظم انقلاب موارد مورد اعتراض آنها بارها در شورای نگهبان و با حضور نمایندگان کاندیداهای شکست خورده مورد بررسی قرار گرفت و حتی برای یک نمونه از ادعاهای خود سندی ارائه نشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای حتی در پاسخ به درخواست دبیر شورای نگهبان در تاریخ 2 تیر 88 مبنی بر تمدید مهلت بررسی نتایج انتخابات موافقت کردند.

حتی نمایندگان کاندیداهای معترض در تاریخ 26 خرداد 88 با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب پس از شنیدن سخنان نمایندگان کاندیداهای معترض فرمودند«این صحبت‌های شما هیچ مبنای قانونی ندارد. اگر تخلفی صورت گرفته، که شورای نگهبان این‌جا هست، وزارت کشور هم هست که باید برخورد بکند. اگر شما ادعایی دارید، بروید از طریق شورای نگهبان پیگیری بکنید و شورای نگهبان هم مکلف است به شکایت‌های شما رسیدگی بکند. وزارت کشور هم به همین صورت. بازشماری و بررسی کنید؛ تا هر زمانی که فکر می‌کنید این مسئله می‌تواند مشکل شما را حل بکند. ما هم به شورای نگهبان و وزارت کشور می‌گوییم که موضوع را تعقیب بکنند تا برای شما اطمینان ایجاد بشود، ولی این‌که می‌گویید ابطال بشود، این حرف خلاف قانون است، این را کسی نمی‌تواند بپذیرد. پذیرش ابطال انتخابات یعنی این‌که بزنم توی دهن چهل میلیون!»

سخنگوی شورای نگهبان که در جلسه حضور داشت با بیان ناگفته‌های این دیدار افزود:زمانی که بحث رسمی جلسه تمام شد، دوباره رهبر انقلاب فرمودند که اگر مطلب دیگری هست، مطرح کنید. جناب آقای آخوندی از ستاد آقای موسوی وقت گرفتند که تا آن‌موقع هم صحبتی نداشتند. آقای آخوندی خطاب به رهبر انقلاب گفتند که «ما می‌دانیم اگر تمام صندوق‌ها را بازشماری کنید، تخلف عمده‌ای به دست نمی‌آید، ولی مشکل و مسئله‌ی عمده‌ی ما صلاحیت آقای احمدی‌نژاد است.» باز رهبری فرمودند «این یک امر دیگری است. شما اگر نسبت به صندوق‌های آراء بحث دارید، مطرح بکنید، ولی بحث صلاحیت در جای دیگری بررسی شده و در زمان دیگری می‌شود به آن پرداخت.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بارها در دیدارها و سخنانشان فرصت را برای بازگشت کاندیداها قائل شدند و حتی از سیاست جذب حداکثری نظام سخن گفتند اما سران فتنه ضمن ادامه اقدامات غیر قانونی خود حتی نسبت به جنایات و آشوبگری‌های افرادی که در حمایت از این دو به خیابان‌ها آمده بودند موضع گیری نکردند و حتی از آنها حمایت نمودند.

تا جایی که واقعه عاشورا روی داد و هواداران آنها به ساحت امام حسین (ع)بی حرمتی کردند و باز هم سران فتنه از این اقدام حمایت کردند و حتی آقای خاتمی هم نسبت به این بی حرمتی موضعی اتخاذ نکرد.

اینگونه مواضع آقای خاتمی در دفاع از عملکرد موسوی و کروبی نه تنها به ایجاد فضای آرامش کمی نمی‌کند بلکه به آن دامن هم می‌زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها