رئیس امور مجامع سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه احتمال تغییر ماهیت برخی فدراسیون ها به انجمن ورزشی وجود دارد گفت: سازمان تربیت بدنی فدراسیون‌هایی که پتانسیل لازم برای مدال آوری را نداشته باشند به سطح انجمن تنزل خواهد داد.
کد خبر: ۳۸۷۶۷۷

حمید سجادی در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: سازمان تربیت بدنی در راستای مصوبات شورای برنامه ریزی در صدد تغییراتی در ماهیت برخی فدراسیونهای ورزشی است و رشته هایی که به لحاظ مدال آوری و قهرمانی شرایط لازم را نداشته باشند به سطح انجمن تغییر ماهیت خواهند داد.

وی اضافه کرد: البته رشته هایی هم وجود دارند که با توجه به مدال آور بودن آنها احتمال تبدیل شدن آنها به فدراسیون وجود دارد که می‌توان از موی تای و ورزش های دریایی یا آبی در این زمینه نام برد.

معاون سازمان تربیت بدنی با اشاره به برگزاری مجامع عادی و انتخاباتی فدراسیون های ورزشی یادآور شد: در طول 18 ماه مدیریت جدید سازمان تربیت بدنی تاکنون 76 مجمع عادی و انتخاباتی از سوی سازمان تربیت بدنی برگزار شده است که این تعداد با برگزاری سه مجمع عادی سوارکاری، پزشکی ورزشی و تنیس روی میز تا پایان سال جاری به 79 مجمع خواهد رسید که به طور متوسط هر هفته شاهد برگزاری یک مجمع عادی یا انتخاباتی بوده ایم که بیانگر تلاش سازمان تربیت بدنی در جهت مشارکت خانواده رشته های ورزشی در تصمیم گیری ها و اداره فدراسیونها بوده است.

سجادی در پاسخ به انتقاداتی که درخصوص برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی و بعضا انتصابی بودن برخی از مجامع مطرح می شود، اظهار داشت: این انتقادات موضوع تازه ای نیست و همواره اشکالاتی به نحوه برگزاری مجامع وجود داشته است. البته در دوره مدیریت جدید سازمان تلاش شده مجامع انتخاباتی با رعایت انصاف، عدالت و شرایط برابر برای کاندیداها و در نهایت امانت داری و بی طرفی برگزار شود.

وی تصریح کرد: سازمان تربیت بدنی درحال تدوین اساسنامه جدید برای برگزاری مجامع فدراسیونهای ورزشی است تا بر این اساس اشکالاتی که در گذشته نسبت به نحوه برگزاری مجامع وجود داشته برطرف شود که امیدواریم این اساسنامه بزودی نهایی و تکمیل شود و با ابلاغ آن از سوی سازمان مجامع مطابق اساسنامه جدید و اصلاح شده برگزار شود.

رئیس امورمجامع سازمان تربیت بدنی درخصوص حضور غیرمنتظره رئیس سازمان تربیت بدنی در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: آقای سعیدلو برای آشنایی بیشتر با روند برگزاری مجامع و اینکه فدراسیون وزنه برداری را از جمله فدراسیون های مهم و اثرگذار در ورزش کشور می دانند به طور سرزده در مجمع فدراسیون وزنه برداری حاضر شدند و ضمن شنیدن صحبت های 4 نامزد ریاست فدراسیون صحبت هایی را درخصوص عزم جدی سازمان برای حمایت از این رشته مدال آور المپیکی مطرح کردند.

معاون سازمان تربیت بدنی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال و دیدگاه سازمان در این زمینه اظهار داشت: سازمان تربیت بدنی نظیرسایر فدراسیون های ورزشی به فدراسیون فوتبال ماموریت داده تا یک مربی خارجی ایده آل و صاحب کارنامه را برای تیم ملی انتخاب کند و در این زمینه قول همه گونه کمک ها و حمایت های مالی را به فدراسیون فوتبال داده ایم و امیدواریم گزینه ای که به خیر و صلاح فوتبال باشد و مردم فوتبال دوست ایران را از این انتخاب راضی کند برای تیم ملی انتخاب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها