اوریگامی که برای این هفته انتخاب کرده‌ایم در حقیقت یک نوع اسباب‌بازی کاغذی جالب و سرگرم‌کننده است. این سرگرمی به شکل یک کوه است که شما باید قسمت بالای آن را جدا کنید و به این ترتیب قسمت جدا شده شبیه به یک موجود بسیار کوچک خواهد بود که وقتی آن را در دامنه کوه قرار می‌دهید از اعماق کوه به سمت قله صعود کرده و دوباره به پایین سقوط می‌کند.
کد خبر: ۳۸۶۷۰۷

1 ـ برای ساخت این سرگرمی شما به یک قطعه کاغذ مربعی شکل نیاز دارید که باید آن را از قسمت رنگی آن مقابل خود قرار دهید. در اولین مرحله باید این قطعه کاغذ را در دو جهت و از محل قطرها به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و تا بزنید و دوباره آن را باز کنید.

2 ـ کاغذ را برگردانید تا قسمت سفید رنگ آن پیش‌روی شما قرار گیرد. ابتدا کاغذ را در جهت افقی و از وسط تا بزنید و سپس آن را باز کرده و همین کار را در جهت عمودی انجام دهید.

3 ـ به کمک خطوط تای ایجاد شده بر روی این قطعه کاغذ سه گوشه بالایی شکل را که با استفاده از دایره‌های طوسی رنگ مشخص شده است به گوشه پایینی منتقل کرده و سطح شکل را صاف کنید.

4 ـ قسمت بالای شکل را مطابق آنچه در شکل می‌بینید جدا کنید. این قسمت همان موجودی است که قرار است از این کوه کاغذی بالا و پایین برود.

5 ـ سطح رویی قسمت پایین شکل را از محل خط‌چین مشخص شده به طرف بالا تا بزنید. این مرحله را برای سطح رویی قسمت پشت شکل هم تکرار کنید.

6 ـ در این مرحله قسمت جدا شده شکل را در بین دو مثلث پایینی شکل قرار دهید.

7 ـ این جانور کوچک آماده است که به قله صعود کند. با بالا و پایین بودن این مثلث‌ها که در قسمت پایین شکل می‌بینید می‌توانید به این موجود کوچک کمک کنید تا به قله صعود کنید.

8 ـ اگر به این کار ادامه دهید سیر انجام این موجود کوچک همه مسیر دامنه تا قله را طی کرده و در نهایت از قسمت بالای کوه خارج خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها