رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مستکبران دنیا فهمیده‌اند جهان درحال تغییر و تحول است، افزود: با شکست مارکسیست‌ها و نظام سرمایه‌داری، اکنون جهان نیازمند یک نظریه و مدیریت جدید است.
کد خبر: ۳۸۶۶۴۳

  به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد شنبه شب در دیدار میهمانان بیست و چهارمین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران افزود: مستکبران امروز عالم، نقطه نهایی استکبارند، در واقع آنها بزرگترین مانع در برابر کمال انسان و برپایی حاکمیت جهانی توحید و عدالت هستند.

رییس جمهوری تاکید کرد: با فرو ریختن این استکبار، راه انسان برای رسیدن به قله کمال هموار است.

احمدی‌نژاد افزود: با توجه به اینکه دشمن از تمام مسایل آگاه است، از هیچ تلاش و کوششی برای رسیدن به اهداف خود دریغ نمی‌کند.

وی با یادآوری اینکه امروز جهان در آستانه تحول بزرگی است، افزود: انرژی بزرگی که در ملت‌ها ذخیره شده برای رسیدن به عدالت و کرامت انسانی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه استکبار تصور می‌کند که می‌تواند این انرژی بزرگ مردمی را با طراحی خود به نفع اهداف خویش مدیریت کند، تصریح کرد: شما(غرب) کنار بروید در آن صورت ملتها می‌دانند که برای آینده خود چگونه تصمیم بگیرند.

رییس جمهوری تاکید کرد: نخستین کسانی که باید مجازات شوند، سران استکبار و وابستگان و نوکران آنها هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آخرین سنگر شیطان بزرگ نیز در حال فرو ریختن است، تصریح‌کرد: به لطف خدا در آینده‌ای نزدیک جهانی عاری از صهیونیست، استکبار و طاغوت را خواهیم دید.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه مارکسیست‌ها و نظام سرمایه‌داری شخصیت انسانی را در طول تاریخ به گونه‌ای تحقیر کردند که کم‌نظیر است، افزود: این نظامها برای نابودی انسان و ارزش‌های الهی تحت شعار آزادی، حقوق بشر و دموکراسی جنایت‌های بسیار زیادی کردند که در تاریخ نظیر ندارد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه قدرت فریب افکار عمومی آنها در تاریخ سابقه ندارد، گفت: آنها با اهداف استعماری و اقدامات فریب‌کارانه و یک طراحی تبلیغاتی دروغین سرزمین فلسطین را اشغال کرده و مردمانی را از سایر نقاط دنیا به آنجا کوچ دادند در حالی که مردمان بومی آنجا را آواره کردند.

رییس جمهوری افزود: آنها طی 65 سال پنج جنگ سنگین به منطقه تحمیل و به بهانه‌های مختلف و با اعلام قبلی ترور کرده و از بمب‌های ممنوعه استفاده کردند.

وی یادآورشد: سپس با فریبکاری در دنیا بگونه‌ای عمل کردند که به رهبران این جنایتها جایزه صلح نوبل هم می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران خطاب به شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این مراسم، گفت: از اینکه با انگیزه‌های الهی برای همدلی، وحدت و اتخاذ و انجام تصمیم‌های خوب برای اصلاح وضعیت جهان دور هم جمع می‌شوید، تشکر می‌کنم.

وحدت برای انجام ماموریت مشترک

احمدی نژاد در ادامه با طرح این پرسش که هدف از وحدت چیست، اظهار داشت: وحدت برای انجام یک ماموریت مشترک است زیرا اگر این ماموریت مشترک نباشد وحدت بی‌معناست.

رییس جمهوری با بیان اینکه وحدت زمانی معنا می‌یابد که ماموریت مشترک در میان باشد،افزود: برای این موضوع دو ماموریت مشترک وجود دارد که در راستا و مکمل هم هستند.

وی کمال انسان را ماموریت نخست بیان کرد و گفت: این ماموریت به راحتی حاصل نمی شود. در واقع خداوند اینگونه قرار نداده که فردی در گوشه‌ای نشسته و با عبادت و انزوا به دنبال طی کردن مسیر کمال باشد.

رییس جمهوری تصریح کرد: دراین زمینه عبادت سازنده است اما عامل اصلی و کافی نیست.

ماموریت دوم برای تحقق وحدت

احمدی نژاد با بیان اینکه انجام این ماموریت و تحقق این هدف بزرگ را خداوند در یک ماموریت دیگر قرار داده که ماموریت دوم محسوب می‌شود، این ماموریت دوم را اصلاح جامعه و برپایی پرچم توحید و عدالت در سرتاسر جهان ذکر کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه همه موظف و مامور هستیم تا برای برپایی پرچم توحید و عدالت قیام کنیم، تصریح کرد که رسیدن به کمال و مرتبه قرب الهی از مسیر تلاش برای اصلاح جامعه و برپایی عدالت در سایه توحید می‌گذرد.

رییس جمهوری راه رسیدن به قله کمال و انجام ماموریت یاد شده را منوط به داشتن لوازم و معیارهایی دانست و گفت: برای اندازه‌گیری میزان حرکت به سمت قله کمال نیازمند یک انسان معیار هستیم که با او سنجیده شویم. در واقع انسان کامل باید زنده و در دسترس و قابل دریافت برای بشریت باشد.

وی افزود: خداوند از زبان انبیاء الهی و حضرت محمد(ص) قله اجتماعی موعود را ترسیم و همچنین حاکم آن دنیای موعود را نیز معرفی کرده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه حاکم موعود برای همه ادیان ویژگی مشترکی دارد، افزود: انسان کامل، تنها محور وحدت آفرین است.

رییس جمهوری در ادامه تاکید کرد: برای تحقق این مساله باید در کنار هم باشیم تا درباره روش‌های انجام ماموریت گفت‌وگو و تفاهم کنیم که کدام روش موثرتر و بهتر ما را زودتر به مقصد می رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها