در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یکی از ویژگیهای مهم شعر حسینی تماشای شاعرانه او به زندگی است به گونهای که بسیاری از حوادث و اتفاقهایی که در شعرش نمود پیدا میکند ترجمه و برگردان شاعرانه او از روزمرگی است. دیگر انتقادی که به شعرهای حسینی میتوان وارد کرد فراوانی و بسامد بالای حروف اضافه و حروف ربط است؛ حروفی که در اکثر موارد نیاز به حضورشان نیست و کاملا حشو هستند و با یک ویرایش یا به قول اهل فن چکشکاری ساده شاعر میتواند به راحتی بُرونه زبانش را پیرایش کند و بر جوهره شعریت اثر بیفزاید.
خوشبختی
این زن همان زن است/ که با دو فنجان چای
با یک سبد سیبهای دست نخورده
خنده را تعارفت میکرد/ همان زن
که حالا ساعتی از کار افتاده است
و عقربه شعرهایش/ دیگر به پای هیچ مردی نمیچرخد
بگو جای خالیات را در کدام گوشه بگیرم
که خانه نبودت را باور نمیکند
و هرچه به در میگویم دهانت را ببند
دیوار نمیشنود/ جای هر مشت من
ترک میخورد و چه حرفهایی که به تو نمیزند
و هرچه به پای صندلیات میافتم
که دیگر در سینهاش قلبی نمیتپد
سوت میکشد و
با بیخیالی/ خودش را تکان میدهد
میبینی؟
از زمانی که خندههایم در آیینه نیشخند شدهاند
دست نخوردهام/ تمام اشیاء از من دست کشیدهاند
آخرین کتاب در دستت
هنوز در سینه کتابخانه باز مانده است
و دهانم/ از این چراغهای مشکوک
که مرا متهم میکنند/ در خانهای روشن دروغ میگویم
انگار تو همیشه در این خانهای و مجبورم
به اندازه یک عمر/ وانمود کنم
«آه من بسیار خوشبختم.*»
* از فروغ فرخزاد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد