هیات رئیسه مجلس خبرگان: 25 بهمن مرز میان انقلابیون و ضدانقلاب است

فردا؛ خروش ملت علیه فتنه‌گران

روز گذشته در مراسم تشییع پیکر صانع ژاله از دانشجویان دانشگاه هنر تهران که در جریان حوادث 25 بهمن تهران به شهادت رسید، جمع زیادی از قشرهای مختلف مردم شرکت و یکصدا تاکید کردند که زمان محاکمه سران فتنه و حامیان این جریان فرارسیده است. همزمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، از مردم بصیر ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور در تجمع اعتراض‌آمیزی که روز جمعه 29 بهمن پس از اقامه نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌‌شود، تنفر و انزجار خود را از وقایع اخیر اعلام دارند. به گزارش «جام‌جم»، در مراسم تشییع شهید ژاله که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور یافتند، شرکت‌کنندگان پرچم‌ ایران و عکس‌هایی از دانشجوی بسیجی شهید صانع ژاله و رهبر انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به همراه داشتند.
کد خبر: ۳۸۶۵۱۷

شعار ما یک کلام محاکمه والسلام، الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، ملت ما بیدار است از فتنه‌گر بیزار است، از جمله شعارهایی بود که شرکت‌کنندگان در مراسم سر می‌دادند. همچنین در این مراسم تعدادی از حاضران خواهان اعدام موسوی و کروبی در ملأعام بودند و برخی از بسیجیان که در برابر تابوت حامل پیکر صانع ژاله راه می‌رفتند، کفن سفیدی برتن داشتند که روی آن نوشته شده بود فداییان رهبر.

تعدادی از جمعیت نیز عکس موسوی و کروبی را در حالی که روی آن خط کشیده بودند و علامت اعدام روی آن بود، همراه داشتند.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، نایب‌رئیس مجلس در مراسم تشییع پیکر شهید صانع ژاله، با بیان این‌که دست جنایتکاران بین‌المللی، آمریکای جهانخوار و مزدوران آمریکا به خون بهترین جوانان میهن اسلامی آغشته است، گفت: آمریکا و مزدورانش در این فتنه ننگین با توسل به دسیسه‌ها و توطئه‌ها می‌خواهند در صفوف متراکم ملت عزیز ما و امت اسلام، شکاف ایجاد کنند. وی با بیان این‌که اما جوانان، مردان و زنان ایران اسلامی دفاع از اسلام و انقلاب و ارزش‌های آن را رسالت خود می‌دانند، افزود: دشمنان نظام و ایران، این بار هم در جریان این فتنه ننگین، مرتکب جنایت جدیدی شدند و 2نفر از بهترین فرزندان میهن اسلامی و دانشجویان عزیزمان را به خاک و خون کشیدند.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال راه افزایش عزت و اقتدار امت اسلام را هموار کند و توطئه مزدوران بیگانه را بیش از گذشته خنثی کند و به خودشان بازگرداند. روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس نیز گفت: همواره به امام (ره) خویش تعهد داده‌ایم که از انقلاب او دفاع کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی که در مراسم تشییع جنازه شهید صانع ژاله در دانشگاه تهران حاضر شده بود، افزود: امروز شما مردم می‌خواهید با حاضر شدن در مراسم تشییع پیکر شهیدی که جان خود را در فتنه، نثار انقلاب کرد و در پیشگاه خداوند پیامی به آمریکا بدهید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و سران غرب باید توجه کنند همان طور که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها پوزه آنها را به خاک مالیدند، این مردم با رهبری امام (ره) و ولی‌امرشان چنان قدرت پوشالی آنها را زیر پا له کنند که ابهتشان در دنیا شکسته شود، همه هیمنه‌شان فرو ریزد و مردم مستضعف جهان از زنجیر و کمندشان نجات یابد.

تجمع طلاب در مسجد اعظم قم و مدرسه فیضیه

اما همزمان با تهران، قم نیز شاهد برپایی تجمعاتی در اعتراض به وقایع روز 25 بهمن بود. در همین راستا طلاب و روحانیون این شهر در مدرسه فیضیه قم و مسجد اعظم تجمع کردند و سید احمد خاتمی نیز به سخنرانی در این جمع پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که «دست موسوی و کروبی به خون شهیدانی چون ژاله و مختاری آغشته است»، گفت: اجتماع 25 بهمن با این هدف شکل گرفته بود تا یک اغتشاش آمریکایی، صهیونیستی و ضد انقلابی ایجاد شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: شرکت‌کنندگان در این تجمع به آفرینندگان این اغتشاش اعلام می‌کنند که ملت عظیم ایران تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون خود پای نظام و ولایت ایستاده‌اند و با تمام وجود تا محو فتنه‌گران از پای نخواهند نشست.

حین سخنرانی سید احمد خاتمی، حاضران شعارهای تندی علیه سید محمد خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی سردادند.

در پایان این تجمع، بیانیه‌ای قرائت شد که در آن طلاب، برخورد قاطع با کروبی و میرحسین موسوی را خواستار شدند. همچنین خلع لباس کروبی، خاتمی و موسوی خوئینی‌ها نیز از جمله درخواست‌های طلاب در این قطعنامه بود.

دعوت از مردم برای راهپیمایی روز جمعه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز از مردم دعوت کرد تا با حضور در تجمع اعتراض‌آمیزی که روز جمعه بیست و نهم بهمن پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور انجام می‌‌شود، حضور یابند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: اکنون که هدایت‌های روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و خویشتن‌داری مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و صبر ملت غیرتمند و صبور ایران نتوانسته است سران فتنه را از گمراهی و جهالت و خواب غفلت بیدار کرده و آنان را از سقوط در جهنم پستی و رذالت و همراهی با آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب، این دشمنان دیرینه اسلام و انقلاب اسلامی باز دارد؛ ملت آزاده و شهیدپرور ایران اجازه نخواهد داد تا با عصیان و گردنکشی مشتی مزدور خود فروخته قدرت‌طلب، آرامش مردم جامعه و اموال عمومی و بیت‌المال مسلمین مورد آتش حقد و کینه فتنه‌گران قرار گرفته و به‌‌رغم آغشته بودن دستان کثیفشان به خون جوانان عزیز کشور اسلامی با فرار از مجازات زمینه خوش‌رقصی بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی را به سرکردگی شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و اذناب داخلی‌اش فراهم کنند.

در پایان اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن دعوت از همه مردم آزاده و غیور ایران برای حضور در تجمع اعتراض‌آمیز سراسری آمده است: مردم شریف تهران پس از اقامه نماز جمعه بیست و نهم بهمن با حضور آگاهانه و باصلابت در میدان انقلاب، نفرت و خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه و تحرکات پلید سران فتنه و منافقین و سلطنت‌طلبان هم‌پیمانشان، فریاد خواهند کرد.

مسببان اصلی قطعا به کیفر می‌رسند

در همین حال دادستان کل کشور تاکید کرد: سران فتنه باید کیفر اقدامات مجرمانه و جنایتکارانه خود را ببینند و ان‌شاءالله این اقدام انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای که در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی استان‌های کشور در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: کسانی که پارسال و امسال در جریان فتنه با آمریکا و اسرائیل همراهی کردند و این ظلم بزرگ و جنایت را مرتکب شدند، مجرمند.

وی گفت: در حالی که مردم حلاوت و شیرینی راهپیمایی 22 بهمن را در ذهن خود داشتند، برخی افراد داخلی با دشمنان قسم خورده نظام همصدا شدند و در روز 25 بهمن جنایت آفریدند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: این افراد بویژه مسببان اصلی که مردم را برای آشوب مجدد، ناآرامی و به آتش کشیدن اموال عمومی دعوت کردند، قابل گذشت نیستند و باید به طور قطع به کیفر برسند.

دادستان کل کشور گفت: وقتی سران فتنه بعد از انذارها، هشدارها و نصیحت دلسوزان همچنان به اقدامات مجرمانه و غیرقانونی خود پافشاری می‌کنند، باید منتظر کیفر اعمال خود باشند.محسنی‌اژه‌ای افزود: امروز همه مردم این افراد را در ذهن‌هایشان به کیفر رساندند و بالاترین تنفر خود را از آن اعلام کردند.وی گفت: مردم از قوه قضاییه در این زمینه درخواستی دارند که بحق است و امیدوارم این قوه بتواند به وظایفش عمل کند.

گزارش هیات بررسی‌کننده مجلس هفته آینده

ابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به عنوان رئیس کمیته بررسی‌کننده حوادث 25 بهمن با اشاره به جلسات این کمیته با مسوولان اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تاکید کرد که گزارش نهایی بررسی ابعاد این حادثه هفته آینده نهایی و تقدیم هیات رئیسه می‌شود.

نماینده گلپایگان روز گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته که متشکل از هیاتی از روسای 5 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اصل 90، فرهنگی، شوراها و امور داخلی و حقوقی و قضایی است، گفت: در جلسه سه‌شنبه شب این کمیته که با حضور مسوولانی از وزارت اطلاعات، خارجه، کشور، شورای عالی امنیت ملی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و صداوسیما تشکیل شد، تحلیل جامعی نسبت به قضایا صورت گرفت و مشخص شد که ریشه‌ها از کجا شروع شده و بنا بر چه اقداماتی بوده است.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد تماس‌های جدی با «آقایان» از خارج کشور صورت گرفته و این تماس‌ها از سوی آدم‌هایی بوده که دور و بر این افراد بودند، اما هم اکنون خارج‌نشین هستند و با سازمان‌های جاسوسی مرتبط هستند.نکونام با اشاره به محسن کدیور که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد و چند بار از آمریکا به اسرائیل رفته است، گفت: مهم‌ترین معاون آقای هاشمی و وزیر ارشاد آقای خاتمی هم‌اکنون خارج‌نشین شده‌اند و در جهت مزدوری دیگران حرکت می‌کنند و عامل سازمان‌های جاسوسی شده‌اند.

وی افزود: ابتدا قرار بود 14 بهمن این حرکت صورت گیرد و سپس 21 بهمن پیشنهاد شده بود، اما در نهایت 25بهمن انتخاب شد و این اتفاق رخ داد.

رئیس کمیته مشترک با اشاره به جلسه با مسوولان امنیتی کشور تاکید کرد: گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نشان می‌دهد که آنان به جنگ نرم، سایت‌ها و ماهواره‌ها اشراف دارند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته مشترک تلاش می‌کند جمع‌بندی خوبی که در شأن ملت ایران و مجلس و در جهت حرکت عظیم مجلس است، ارائه کند.

نکونام در ادامه گفت: قرار است در خصوص نحوه برخورد با جریان و سران فتنه تصمیم‌گیری شود و هیاتی از این کمیته برای بازدید و عیادت مجروحان و ملاقات با خانواده شهدا فرستاده شدند.

هر اقدام خلاف قانون، به فتوای امام راحل حرام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز وحدت و انسجام را مهم‌تر از هر چیز دیگری خواند و با اشاره به این‌که همه باید بتوانند حرف و سخن خود را در مجرای قانون بزنند، گفت: اقدامات خلاف قانون و هتاکی مذموم است و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با شبکه خبر در مورد اقدامات غیرقانونی جمعی اغتشاشگر در روز 25 بهمن با اشاره به تشکیل جلسه دیروز هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری که در آن مواضع این مجلس در مورد وقایع 25 بهمن تهران بصراحت اعلام شده است، گفت: باید همه اقشار جامعه به قانون احترام بگذارند و هر اقدامی که با قانون مطابقت نداشته باشد، به فتوای امام راحل(ره) حرام است.رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز هفته وحدت، نیاز به وحدت را اولویت کشور دانست و تأکید کرد: قانون اگر از محور جامعه خارج شود، باعث خودسری است و مردم شریف ما هم درک می‌کنند که الان زمانی نیست که طرد و دعوا صورت بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همه را به وحدت فراخواند و تصریح کرد: ما باید با درایت و وحدت کامل در برابر توطئه‌های قدرت‌های بیگانه متحد باشیم.

ناطق نوری : با سران فتنه برخورد قاطع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری تاکید کرد: اقدام عده‌ای در ایجاد فتنه و تخریب در روز 25 بهمن غیرقانونی، غیرشرعی و شرم‌آور بوده و بشدت محکوم است.

آقای ناطق نوری در مصاحبه‌ای تلویزیونی افزود: قوه قضاییه باید براساس قانون و عدالت اسلامی با مسببان این حادثه شرم‌آور و ضدانقلابی برخورد قاطع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: اقدام نابخردانه برخی افرادی که روزی کنار ملت و کنار خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران بودند و امروز متاسفانه مقابل ملت و نظام الهی قرار گرفته‌اند، واقعا مایه تاسف و تاثر است.

وی اضافه کرد: این عناصر اگر کمترین هوش سیاسی و غیرت ملی داشتند، همه را به راهپیمایی در روز 22 بهمن که روز ملی ماست، دعوت می‌کردند. ناطق نوری گفت: این عده متاسفانه در حساس‌ترین شرایط منطقه خاورمیانه، روز 25 بهمن دست به کاری ضدانقلابی زدند و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان اسلام و انقلاب فراهم کردند، اما دشمنان بدانند که ملت ما مثل 32 سال اخیر پای انقلاب، اسلام، آرمان‌های امام، رهبری و ولایت فقیه ایستاده، مانیز در کنار جوانانمان ایستاده‌ایم و همگان سخن امام را فراموش نمی‌کنند که می‌گفت اگر می‌خواهید کشورتان آسیب نبیند، دست از ولایت فقیه برندارید.

بیانیه مجلس خبرگان درباره وقایع 25 بهمن

مجلس خبرگان با انتشار بیانیه‌ای از حضور حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن ماه تقدیر و وقایع 25 بهمن را محکوم کرد.

به گزارش مهر، دیروز جلسه اعضای هیات رئیسه خبرگان رهبری در دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان تشکیل شد و حضرات آیات شاهرودی، محمد یزدی، صادق آملی‌لاریجانی، ابراهیم رئیسی و احمد خاتمی در آن حضور داشتند. پس از این جلسه خبرگان بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه خبرگان رهبری در خصوص حوادث 25 بهمن آمده است:‌ «متاسفانه فتنه‌گران با اعلام دروغین حمایت از مردم تونس و مصر، تلاش کردند تا این خیزش بزرگ را تحت‌الشعاع قرار داده و آن را از نقطه کانونی جهان خارج کرده و با اغتشاش آمریکایی، صهیونیستی و ضدانقلابی، فضای نفس‌کشی برای استکبار فراهم آورند.» در این بیانیه تاکید شده است آنها بحمدالله مورد اقبال مردم قرار نگرفتند و با بی‌اعتنایی مردم مواجه شدند. لیکن این عده قلیل با اهانت به مقدسات، هویت ننگین ضداسلامی خود را نشان دادند. مجلس خبرگان می‌افزاید: اغتشاشات 25 بهمن بار دیگر بوضوح نشان داد که سخن از جریان انقلاب و ضدانقلاب است، بر این اساس مرزبندی شفاف صفوف و اعلام جدایی جریان انقلاب از ضدانقلاب یک تکلیف شرعی، سیاسی و انقلابی است.

مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن این اغتشاشات و آفرینندگان آن یعنی سران فتنه که بهترین خدمات را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نمودند، امت بزرگوارمان را همچنان به پاسداری از نظام مقدس اسلامی، هوشیاری، وحدت و تبعیت از مقام معظم رهبری مدظله‌العالی دعوت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها