هر چند در هفته گذشته اتفاق خوب و زیبا داشتیم، بی‌شک برجسته‌ترین حادثه‌ای که می‌توان در این ستون جای داد مربوط به نجات نوزادی 6 ماهه از میان شعله‌های آتش و انبوه دود بود. این حادثه در ساختمانی 4 طبقه در خیابان پرستار تهران رخ داد و مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی وقتی از طریق تماس‌های مردمی با مرکز 125 در جریان این آتش‌سوزی قرار گرفت، بلافاصله آتش‌نشانان را به آنجا گسیل داشت.
کد خبر: ۳۸۶۴۴۵

امدادگران بعد ازحضور در خیابان پرستار شعله‌های آتش را که از طبقه اول ساختمان زبانه می‌کشید مشاهده و وقتی حریق را به صورت دقیق‌تر بررسی کردند، متوجه شدند منبع اصلی آتش اتاق خواب آپارتمان است.

آتش‌نشانان که نمی‌دانستند چند نفر در ساختمان گرفتار آتش شده‌اند به سرعت دست به کار شدند؛ آنها قبل از هر اقدامی جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند، سپس به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول مسوولیت اطفای حریق را برعهده گرفتند و تیم دوم ماموریت یافتند به نجات حادثه‌دیدگان بروند.

آنها پس از این‌که با استفاده از تجهیزات ایمنی وارد کانون آتش‌سوزی شدند، نوزاد 6 ماهه‌ای را یافتند که همراه مادرش در میان شعله‌های آتش و دود گرفتار شده و جانش در خطر بود. امدادگران به سرعت این مادر و دختر را به بیرون از ساختمان منتقل کردند، این در حالی بود که نوزاد 6 ماهه به دلیل سن کمش بیشتر در معرض خطر قرار داشت و ممکن بود استنشاق دود جان او را بگیرد؛ البته با خارج کردن این مادر و فرزند عملیات پایان نیافت و ماموران وقتی فهمیدند زنی جوان نیز از ترس به پشت بام گریخته و در آنجا محبوس شده است به کمک وی رفتند و این زن را هم نجات دادند. به این ترتیب حادثه‌ای که می‌توانست به مرگ 3 نفر منجر شود فقط با خسارت مالی به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها