رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه گفت: خاورمیانه در حال تنفس فضای جدیدی خارج از نوع آمریکا است و استراتژی آمریکا در منطقه با حمایت از دیکتاتورها در حال حرکت ارتجاعی است.
کد خبر: ۳۸۶۲۶۶

به گزارش مهر‍، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر پنج‌شنبه در دیدار هیات پارلمانی اسلوونی با ابراز خرسندی از روابط پایدار، دیرینه و رو به رشد فی ما بین گفت: رویکرد ایران توسعه مناسبات دوستانه با اسلوونی و تداوم روند رو به رشد همکاریهای دو کشور در همه زمینه ها است.

علی لاریجانی دراین دیدار تصریح کرد: باید ازظرفیت ها و مزیت های دو کشور برای توسعه مراودات دوستانه فی ما بین به نفع دو ملت بهره گرفت.

وی در این زمینه نقش مجالس و همکاریهای پارلمانی را بسیار مهم برشمرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه با بیان اینکه منطقه در حال تنفس فضای جدیدی خارج از نوع آمریکا است افزود: استراتژی آمریکا در منطقه با حمایت از دیکتاتورها در حال حرکت ارتجاعی است.

وی تصریح کرد: تلاش های آمریکا برای هدایت اعتراضات مردمی در منطقه به جایی نخواهد رسید چون شرایط منطقه تغییر کرده است مردم مننطقه با تجربه رفتار آمریکا در عراق و افغانستان با دید باز وارد صحنه شده اند.

زماگو یلنپچیچ رئیس گروه دوستی پارلمانی اسلوونی و ایران نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه فی ما بین گفت: در اسلوونی اشتیاق فراوانی برای توسعه مناسبات همه جانبه با ایران وجود دارد و از صنعت داروسازی، تولید محصولات کشاورزی و همکاریهای علمی- دانشگاهی از مهمترین زمینه های توسعه مناسبات فی ما بین یاد کرد.

رئیس هیات پارلمانی اسلوونی همچنین در این دیدار با انتقاد از سیاست های آمریکا گفت: مردم هر کشوری حق دارند سرنوشت خود و نوع و شیوه زندگی خود را تعیین کنند و دموکراسی آمریکایی تنها دموکراسی درجهان نیست.

وی افزود: آمریکا با تاریخ کم حق ندارد برای سایر ملت ها با فرهنگ و تاریخ غنی چیزی را تحمیل کند.

رئیس هیات پارلمان اسلوونی با اشاره به تحولات منطقه افزود: آمریکا سعی می کند اجازه ندهد مردم مصر سرنوشت خود را تعیین کنند.

طرفین در این دیدار همچنین پیرامون چشم انداز تحولات اروپا تبادل نظر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها