روز 12 فوریه (23 بهمن) تمام توجه مقاومت لبنان به سمت روستای طیردبا در شهر صور لبنان معطوف می‌شود؛ روستایی که در ماه جولای سال 1962 میلادی در خانه حاج فائز مغنیه شاهد تولد پسری بود که بعدها خواب را از سران رژیم صهیونیستی و کاخ سفید ربود. این روزها بیش از هر زمان دیگری در بین گروه‌های مقاومت حزب‌الله صحبت عماد فائز مغنیه یا همان حاج رضوان حزب‌الله شنیده می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۱۵۹

 هرچند انتشار ابعاد زندگی عماد مغنیه پس از 3 سال از شهادت وی هنوز هم ممکن نیست اما خبرگزاری ایرنا در گفت‌وگو با مادر این شهید به بررسی جزئیات زندگی وی پرداخته است. مادر شهید مغنیه دوران ابتدایی زندگی فرزندش را چنین بیان می‌کند: عماد از زمان کودکی شخصیت متمایزی داشت زیاد کار می‌کرد و کمتر حرف می‌زد. وی از امام حسین (ع) تاثیر بسیار پذیرفته بود و قیام امام در مسیر جهادی‌ که او در زندگی‌اش انتخاب کرد، تاثیر زیادی داشت.

وی ارادت خاص فرزندش به امام خمینی(ره) را چنین توصیف می‌کند: اولین دیدار عماد با امام خمینی(ره) به سال 1982میلادی برمی‌گردد. وی در روز اول هجوم رژیم صهیونیستی به لبنان با علامه سیدمحمدحسین فضل‌الله به ایران سفر کرد چرا که ارتش صهیونیستی تا بیروت را به تصرف خود درآورده بود و عماد نیز با مقاومت سرسختانه خود علیه اشغالگران قدس مورد تعقیب این رژیم قرار گرفت، تا آنجا که چند بار تلاش کردند وی را دستگیر کنند، به همین خاطر او هم به ایران رفت و بعد از دیدار با امام خمینی(ره) مدتی در آنجا ماند. سال 2008 پایان دفتر زندگی یکی دیگر از سربازان مقاومت بود. در شب شهادت حضرت رقیه(س)، حاج عماد که ارادت خاصی به این بانوی خردسال داشت، پس از زیارت راهی محله کفرسوسه می‌شود تا جلسه مهمی در این محله با جمعی از فرماندهان فلسطینی در دمشق برگزار کند. حوالی ساعت 30‌/‌22 جلسه به پایان می‌رسد و وی به تنهایی از آپارتمان محل جلسه خارج می‌شود. وقتی به خودرویش می‌رسد و دستگیره در ماشین را می‌گیرد... انفجاری مهیب ساکنان محله را سراسیمه به خیابان می‌کشاند. رژیم صهیونیستی در واکنشی فوری مسوولیت این انفجار را برعهده گرفت، به این گمان که کابوس عماد مغنیه برایشان پایان یافته است، اما تنها چند ساعت بعد وعده سیدحسن نصرالله برای انتقام از خون این فرمانده مجاهد، کابوس عماد مغنیه را برای همیشه در روح اسرائیلی‌ها باقی گذاشت. مادرش می گوید او چند ماه پیش پسرش را در خواب دیده که از خشم جوانان مصری علیه دولت مبارک خبر داده و به او نوید پیروزی انقلاب مصر را داده بود.

حسین خلیلی / گروه بین الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها