در 3 روز ابتدایی جشنواره،‌ سالن‌های کوچک تئاتر شهر پذیرای جمعیتی چند برابر گنجایش خود بوده‌اند

کوچکی سالن‌های نمایش در برابر بزرگی استقبال تماشاگران از تئاتر فجر

دیروز از استقبال مردم از نمایش‌های اجرا شده در بیست‌و نهمین جشنواره تئاتر فجرنوشتیم و امروز باید از کمبود امکانات و کوچک بودن سالن‌ها در برابر بزرگی این اشتیاق بگوییم. روز دوم جشنواره، سالن‌های کوچک مجموعه تئاتر شهر که گنجایش کمی دارند، در حالی پذیرای صدها تماشاگر علاقه‌مند شدند که بیشتر آنان بر روی پلکان یا زمین تالار نشسته بودند.
کد خبر: ۳۸۶۱۳۷

به گزارش خبرنگار ما، یکشنبه شب سالن چهار سو که تنها گنجایش 100 نفر را دارد، پذیرای حدود 300 تماشاگر بود که پای نمایش خانمچه و مهتابی با کارگردانی مسعود دلخواه نشستند. ازدحام این جمعیت زیاد که حتی سن این تالار کوچک را اشغال کرده بودند، باعث تاخیر در اجرای نمایش و کمبود فضای لازم برای نقش‌آفرینی بازیگران شد. عجیب این که بسیاری از این علاقه‌مندان بلیت‌هایی را در دست داشتند که بدون صندلی فروخته شده بود.

تجربه‌هایی از این دست که در چند سال گذشته نیز دیده شده‌اند، باید مسوولان را به فکر بیندازد که تئاتر ایران دیگر نمی‌تواند در کالبد چنین سالن‌های کوچک و غیراستانداردی نفس بکشد و تنها می‌توان با ساخت تالار‌های مجهزتر و بزرگ‌تر به این عطش علاقه‌مندان پاسخ داد.

در این میان تنها نمایش‌های خیابانی هستند که به دلیل اجرا در فضای باز محدودیتی برای پذیرش تماشاگر ندارند.

برنامه‌های امروز

جشنواره تئاتر فجر امروز میزبان نمایش‌هایی از ایران و کشورهای ایتالیا، چک، آلمان و یونان است. از این میان می‌توان به اجرای نمایش یک دامان ماه و ستاره با کارگردانی امیر دژاکام در تالار وحدت، مصائب زنان تروا از ایتالیا، اروپایی‌ها از کشور چک در تالار چهارسو، روال عادی محمدرضا خاکی در تالار قشقایی،a +b به توان 3 از کشور ایتالیا در تالار سایه، سلطان و گاگول محصول مشترک آلمان و ایران در تالار هنر و سفر پادشاه به جهان از آلمان در تماشاخانه ایرانشهر اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها