ژنرال ' وانگ ' رییس آکادمی علوم نظامی ارتش خلق چین در دیدار سرهنگ ' محمد حسن چراغی ' وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چین بر ضرورت همکاری‌های نظامی میان دوکشور برای مقابله با تهدیدات مشترک تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۵۵۳۰

به گزارش ایرنا، ژنرال ' وانگ ' به همراه شماری از افسران و درجه داران ارشد چینی دوشنبه شب به نمایندگی ازارتش خلق این کشور در مراسم بزرگداشت روزملی کشورمان که درمحل سفارت ایران در پکن برگزار شد، شرکت کردند.

وی در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس نام برد و گفت: ارتش چین علاقه مند به همکاری های دفاعی - نظامی با ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام ارشد نظامی چین، با اشاره به تجارب نیروی دریایی ایران برای مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن، همچنین بر ضرورت همکاری و تبادل تجارب میان نیروهای دریایی دوکشور برای مقابله با تهدیدات مشترک دزدان دریایی در خلیج عدن تاکید کرد.

ژنرال ' وانگ ' با تبریک فرارسیدن روز ملی ایران و سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب ارتش‌های دوکشور رابطه چندانی نداشتند و خوشحالیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط دفاعی دوکشور شکل گرفته و هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد.

سرهنگ ' محمد حسن چراغی ' وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چین نیز در این ملاقات، تبادل هیات‌های نظامی بین دوکشور را گام مهمی در توسعه مناسبات دفاعی ایران و چین برشمرد و ابراز امیدواری کرد مناسبات دوکشور در عرصه‌های مختلف از جمله دفاعی و نظامی توسعه بیشتری یابد.

در این دیدار، معاون وزارت دفاع چین در امور خاورمیانه و قاره آفریقا، رییس میز ایران در وزارت دفاع چین و رییس گروه آسیا و آفریقا در دانشگاه علوم نظامی چین نیز حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها