این مجموعه در 26 قسمت به جنبه های گوناگون زندگی آتش نشانان می پردازد

سری سوم عملیات 125 جلوی دوربین رفت

سری سوم مجموعه «عملیات 125» به کارگردانی مسعود آب‌پرور در لوکیشنی در تهران جلوی دوربین رفت.
کد خبر: ۳۸۵۴۰۰

سری اول این مجموعه را بهروز افخمی جلوی دوربین برده بود و سری دوم آن نیز توسط محمدرضا آهنج کارگردانی شده بود. قسمت سوم این مجموعه نیز گوشه‌ای از فعالیت‌های آتش‌نشانان و حوادث و ماجراهایی را که برای آنها رخ می‌دهد، به تصویر خواهد کشید.

از آنجا که بستر اصلی ماجراهای این سریال درباره شغل پرخطر آتش‌نشانی است، طبیعی است که اتفاقاتی که برای قسمت‌های مختلف این مجموعه طراحی خواهند شد، به طور ذاتی دارای کشش و جذابیت باشد.

در روز افتتاح سری سوم مجموعه عملیات 125، محمدرضا حاجی‌بیگی رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران، علیرضا افخمی مشاور طرح، داوود هاشمی تهیه‌کننده سریال و جمعی از بازیگران این سریال حضور داشتند.

داوود هاشمی، تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگو با «جام‌جم» عمده‌ترین تفاوت سری سوم مجموعه عملیات125 با مجموعه‌های قبلی را در استفاده از قصه‌های جذاب و دیدنی عنوان کرد و گفت: قسمت اول مجموعه عملیات 125 چیزی نزدیک به 3 سال قبل کلید خورد. از آن زمان تاکنون سازمان آتش‌نشانی تهران مجهز به وسایلی شده است که آن زمان در اختیار نداشت. طبیعی است که ما هم به همان اندازه در داستان‌پردازی و نحوه ورود به اتفاقات گوناگون صاحب تجربه شده‌ایم.وی تصریح کرد: در هر قسمت این مجموعه حداقل یک یا دو صحنه اکشن میدانی پیش‌بینی شده است که انجام آن را به گروه علیرضا فتحی سپرده‌ایم. از آنجا که جلوه‌های ویژه رایانه‌ای هنوز در کشور آنقدر پیشرفت نکرده است، ما بیشتر از جلوه‌های ویژه میدانی استفاده می‌کنیم.

وی هدف از ساخت چنین سریالی را آشنایی بیش از پیش با مخاطرات حرفه آتش‌نشانی عنوان کرد و افزود: به جز این،‌ما تلاش می‌کنیم با خلق قصه‌ها و صحنه‌های جذاب مخاطب را با اثر همراه کنیم. به هر حال مجموعه عملیات 125 جزو آثار پرمخاطب شبکه تهران بوده است. ضمن این که این سریال در 3 شبکه جام‌جم نیز به آنتن پخش سپرده شده است.

به گفته هاشمی، تاکنون حضور بازیگرانی چون مجید مشیری، امیررضا دلاوری، عبدالرضا اکبری، فلور نظری، کاوه خداشناس، مجتبی رجبی و ایمان صفا در این مجموعه قطعی شده است. قرار است تا عید کار تصویربرداری با همین بازیگران دنبال شود. اگرچه به مرور از بازیگران دیگری نیز به عنوان مهمان استفاده خواهد شد.

آن طور که هاشمی می‌گوید 8 ماه زمان برای تصویربرداری این مجموعه پیش‌بینی شده است. نویسندگی این مجموعه را آرش قادری با نظارت علیرضا افخمی انجام می‌دهد.

در ساخت ایــن سریال مصطفــی احمدیان (مدیرتصویربرداری)، اصغر آبگون (مدیر صدابرداری)، نوید فرح‌مرزی (طراح چهره‌پردازی) و حسین مجد (طراح صحنه و لباس) همکاری می‌کنند.

سری سوم مجموعه عملیات 125 با مشارکت گروه فیلم و سریال شبکه تهران و سازمان آتش‌نشانی تهران در 26قسمت تهیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها