رییس‌جمهور دستاوردهای پزشکی کشور را افتخار‌آمیز دانست و جامعه پزشکی را به تعریف استانداردهای سلامت و درمان، توسعه اخلاق بومی و علمی در عرصه پزشکی و احیای مکتب ایرانی در پزشکی فراخواند.
کد خبر: ۳۸۵۲۳۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار روسای سازمان‌ها، اعضای مجمع و شورای عالی نظام پزشکی ایران با قدردانی از خدمات جامعه پزشکی کشور با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشت و درمان و پزشکی کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و سرعت پیشرفت در این بخش بسیار بالا و روزافزون است، گفت: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس با فداکاری هم به رزمندگان و مدافعان سرزمین و عزت خدمت کردند و هم دانش و فن پزشکی را ارتقاء دادند به نحوی که امروز به واسطه این فداکاری و ایستادگی‌ها در بخش پزشکی به خودکفایی دست پیدا کرده‌ایم و هیچ عرصه پزشکی و درمانی هر چند پیچیده باشد از توان جامعه پزشکی کشورمان خارج نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه ایران در عرصه پزشکی از پیشرفت گسترده‌ای برخوردار بوده است اما نمی‌توان مدعی شد که به نقطه مطلوب دست یافته‌ایم چنین ادعایی آغاز سقوط یک فرد است چرا که حرکت در مسیر پیشرفت و کمال هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

وی افزود: باید در همه عرصه‌ها الگوی متعالی و انسانی را به بشریت عرضه کنیم و بی‌تردید بخش مهمی از آن در بخش سلامت،‌ بهداشت و درمان است.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه افق نگاه در نظام پزشکی بسیار فراتر از مباحث جاری و روزمره است، گفت: یکی از مهمترین انتظاراتی که از نظام پزشکی وجود دارد این است که بهترین و موفق‌ترین استانداردهای درمان را تدوین، تعریف و معرفی کند به گونه‌ای که هم مجموعه جامعه پزشکی از نظر اقتصادی و هم کیفیت خدمات ارتقاء پیدا کند و هم حقوق مردم رعایت شود.

رییس‌جمهور با اشاره به وجود مقررات پیچیده و موازی‌کاری در نظام پزشکی کشور گفت: دستگاه سلامت کشور باید تحت یک مدیریت واحد اداره شود و متولی بخش بیمه‌گذاری هم مرکز دیگری باشد ضمن اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اداره و پیشرفت کشور مشارکت دارند و جدا از حاکمیت نیستند.

دکتر احمدی‌نژاد هزینه بخشی از منابع کشور برای درمان و واردات دارو را رنج‌آور دانست و گفت: مسئولیت و وظیفه نظام و جامعه پزشکی کشور این است که راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکلات پیدا کرده و به دولت ارایه کنند تا دولت آن را اجرایی سازد و دولت وظیفه خود را پشتیبانی و ترسیم مسیر حرکت می‌داند.

رییس‌جمهور گفت: به آینده پزشکی کشور بسیار خوش‌بین هستم و روزی فراخواهد رسید که ایران مرجع علم، فرهنگ و خدمات پزشکی در جهان باشد چرا که این ظرفیت، توانمندی و استعداد در ایران وجود دارد.

دکتر احمدی‌نژاد توسعه اخلاق بومی و ملی ایرانی – اسلامی در عرصه پزشکی را یکی دیگر از انتظارات خود از سازمان نظام پزشکی دانست و گفت: امروز دنیا به عرصه پزشکی به عنوان صنعت نگاه می‌کند در حالی که ما معتقدیم پزشکی بالاترین خدمت به انسانیت است و آنچه پزشک را در فعالیت‌هایش موفق می‌کند ایمان و عشق او به مردم است از این‌رو ضرورت دارد نگاه نظام پزشکی ایرانی را ضابطه‌مند کرده و به بشریت معرفی کرد.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین احیای روش پزشکی ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ملت ایران هیچگاه در برابر دانش و حتی عناصر فرهنگی دیگران با تعصب برخورد نکرده به همین دلیل در طول تاریخ هر هجمه ای را در درون خود هضم و آن را بومی کرده است ضمن اینکه پرچمدار و پایه گذار مکاتب فلسفی، فکری و پزشکی هم بوده است.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: باورم این است که می‌توان تلفیق ارزشمندی از داشته‌های ایران و دانش روز در عرصه پزشکی بوجود آورده و به جهانیان عرضه کرد.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه حرفه پزشکی را مقدس دانست و گفت: طبابت یکی از تجلیات اسماء الهی است و حرفه طبابت در طول تاریخ مقدس بوده است و ملت ایران بر خلاف نظام سرمایه‌داری، جامعه پزشکی را مقدس می‌داند و به آن اعتماد دارد.

رییس‌جمهور با تاکید بر وجود اعتماد کامل به جامعه پزشکی کشور خاطر نشان کرد: ملت ایران به طبیب روح و طبیب جسم خود اعتماد کامل دارند و شخصا به عنوان خادم ملت نیز به جامعه پزشکی کشور اعتماد کامل دارم البته در هر قشری ممکن است عده معدودی اقدام خطایی مرتکب شوند که اینگونه امور اصلاً آسیبی به شخصیت و جایگاه آن قشر وارد نمی‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: باید به جایگاهی برسیم که مقالات و نظرات پزشکان ایرانی در مجامع بین‌المللی هر چه بیشتر افزایش یافته و ایران به مرجع پزشکی جهان تبدیل شود و معتقدم این استعداد، ظرفیت‌ و توانمندی وجود دارد که باید آن را شناسایی، تقویت و گسترش داد دولت نیز در این زمینه آمادگی دارد سرمایه‌گذاری و پشتیبانی کند.

رییس‌جمهور اظهار داشت: باید نظام سلامت و درمان متعالی را طراحی و آن را اجرایی کرد و در این زمینه ضرورت دارد موضوعات مختلفی مانند بیمه، روش درمان و موضوع سلامت مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار رییس کل سازمان نظام پزشکی و تعدادی از اعضای شورای مرکزی پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را با رییس‌جمهور در میان گذاشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها