دومین رالی گردشگری خودروهای کلاسیک که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رقابت بیش از 50 دستگاه خودروی کلاسیک در مسیر تهران ، کاشان و ابیانه آغاز شده بود ،‌ بکار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۸۵۰۸۹

به گزارش ایرنا، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی روز شنبه به نقل از مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: بیش از 50 دستگاه خودرو کلاسیک با عمر بیش از 25سال در این رقابت با هدف ترویج فرهنگ صحیح رانندگی، توسعه گردشگری ورزشی در کشور، معرفی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی و تاریخی در بخش خودروهای کلاسیک و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های مسیر مسابقه و صیانت از خودروهای تاریخی و کلاسیک حضور داشتند.

فریبرز انصافی افزود: این خودروها 21 بهمن ماه پس از آغاز مسابقه، موظف بودند در ایستگاه‌های کنترل تعبیه شده در مسیرهای جاده‌ قدیم قم به کاشان که تعداد آنها به 12 ایستگاه می‌رسید، توقف کرده و پس از دریافت تایید از یک داور و کمک داور که عضو فدراسیون جهانی اتومبیلرانی هستند، به مسیر خود ادامه دهند.

به گفته مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ، استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، سرعت انتقال و تصمیم‌گیری به موقع برای جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات، جهت‌یابی صحیح، ردیابی و انجام محاسبات دقیق به منظور رسیدن به موقع به مراکز کنترل از مهمترین ملاک‌های انتخاب برگزیدگان خواهد بود.

انصافی یادآور شد: از آنجا که تمام خودروهای شرکت‌کننده در این مسابقه دارای مدل 1979 به پایین بوده و می‌توان گفت که از ارزش تاریخی برخوردار بودند، با در نظر گرفتن احتمال وقوع حوادث پیش‌بینی نشده تحت پوشش بیمه مسولیت درآمدند.

وی افزود: همچنین تمام سرنشینان خودروهای شرکت‌کننده در مسابقه شامل راننده و نقشه خوان نیز از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش بیمه پاسارگاد قرار گرفته بودند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: نتایج این رقابت در روزهای آینده و پس از بررسی عملکرد رانندگان خودروها از سوی 24 داور مسابقه اعلام و با اهدای جوایز نفیس از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

انصافی در ادامه از ارایه پلاک‌های ویژه توسط ناجا و شناسنامه تاریخی از سوی سازمان میراث ‌فرهنگی ، صنایع‌ دستی و گردشگری به خودروهای کلاسیک در آینده نزدیک خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی با تدوین تقویم سالیانه رالی که به همت کارشناسان کانون فرایند برنامه‌ریزی آن آغاز شده است ، بار دیگر شاهد میزبانی ایران از رالی‌هایی در سطح بین‌المللی باشیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: بسیاری از خودورهای کلاسیک که از چرخه حمل و نقل کشور خارج شده‌اند، دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند و همین امر، حفاظت و نگهداری از این اتومبیل‌ها را که طبق مصوبه هیات وزیران، این مرکز تنها متولی حفاظت از اینگونه خودروها در کشور به شمار می‌آید، بر ما واجب می‌کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها