این انتصاب مقدمه تشکیل وزارت امور زیربنایی خواهد بود

وزیر مسکن سرپرست وزارت راه شد

وزیر مسکن و شهرسازی با حفظ سمت، سرپرست وزارت راه و ترابری شد تا ایده تشکیل وزارت امور زیربنایی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شود. بر اساس این گزارش ، محمود احمدی‌نژاد طی حکمی علی نیکزاد را به سرپرستی وزارت در حال انحلال راه و ترابری منصوب کرده است تا امور این وزارتخانه در مدتی که تا تشکیل وزارتخانه جدید باقی مانده است، روی زمین نماند.
کد خبر: ۳۸۴۷۶۴

احمدی‌نژاد در متن حکم سرپرستی نیکزاد آورده است: «انتظار می‌رود در این مسوولیت خطیر با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کارشناسان و صاحب‌نظران ارجمند و بهره‌گیری از همکاری مدیران و پرسنل خدوم آن وزارتخانه، اهتمام لازم به‌کار بندید.»

«جام‌جم»، روز شنبه در گزارشی با توجه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل وزارت امور زیربنایی پیش‌بینی کرده بود به احتمال زیاد وزارتخانه‌های راه و ترابری، مسکن، و ارتباطات ادغام می‌شوند تا وزارت جدید امور زیربنایی شکل بگیرد. با این حال یک روز بعد رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادغام وزارتخانه متبوع خود در راه و ترابری را تکذیب و اعلام کرد که این دو هیچ سنخیتی با هم ندارند.

اما همزمان اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، ادغام وزارتخانه‌های مسکن و راه و ترابری را تلویحا تایید کرد تا این‌که سرانجام دیروز خبر سرپرستی وزیر مسکن بر وزارت راه و ترابری رسما اعلام شد. هنوز مشخص نیست که آیا دامنه تشکیل وزارت امور زیربنایی در حد همین دو وزارتخانه باقی می‌ماند یا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به این مجموعه اضافه خواهد شد؟

اگر استیضاح حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری و برکناری وی از این وزارتخانه را در هفته گذشته نخستین گام ـ هرچند ناخواسته ـ در جهت تشکیل وزارت امور زیربنایی بدانیم، سرپرستی وزیر مسکن بر وزارت راه را باید دومین گام در این راه ارزیابی کرد.

قانون برنامه پنجم توسعه که ماه گذشته به تصویب رسید، دولت را موظف کرده است به منظور چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت، تعداد وزارتخانه‌ها از 21 به 17 مورد کاهش پیدا کند که این امر مستلزم حذف یا ادغام تعدادی از وزارتخانه‌هاست. از وزارتخانه‌های دیگری که احتمال ادغام آنها مطرح شده می‌توان به ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو و وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی با وزارتخانه‌های تعاون و کار و رفاه اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها