متهم با معرفی خود به عنوان وکیل از مردم کلاهبرداری می‌کرد

خواستگار هزار چهره دستگیر شد

مرد خواستگار که با معرفی خود به عنوان وکیل پس از فریب دختران جوان به بهانه ازدواج، از منازلشان سرقت می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، نهم تیرماه زنی با حضور در کلانتری 125 یوسف آباد تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.
کد خبر: ۳۸۴۵۲۵

شاکی به پلیس گفت: هفته گذشته در یکی از مراجع قضایی با مردی آشنا شدم که مدعی بود وکیل است و می‌تواند مشکل حقوقی‌ام را حل کند. من نیز با اعتماد به مرد وکیل، 10 میلیون تومان به وی پرداخت کردم اما او بدون هیچ اقدامی متواری شد.

شاکی افزود: وقتی پس از جستجوی فراوان نتوانستم او را پیدا کنم، از کانون وکلا پرس و جو کردم و متوجه شدم او یک کلاهبردار است. در پی این شکایت، تحقیقات ماموران آغاز شده بود که زن دیگری هم به کلانتری مراجعه و از مردی به اتهام سرقت اموال خانه‌اش شکایت کرد.

خواستگار، سارق بود

در تحقیق از شاکی معلوم شد، مردی به عنوان خواستگار او را فریب داده و از خانه‌اش در شمال غرب تهران طلا، جواهر، 3000 دلار و چند تخته فرش ابریشم به ارزش 80 میلیون تومان سرقت کرده و متواری شده است.

با اطلاعات به دست آمده از هر دو شاکی و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان، معلوم شد هر دو تصویر رایانه‌ای متعلق به یک نفر است.

بنابراین، با هماهنگی قضایی 2 پرونده تشکیل و به پایگاه سوم آگاهی تهران ارسال شد.ماموران که احتمال می‌دادند متهم فراری سابقه‌دار است، در بررسی آلبوم متهمان، هویت واقعی وی را شناسایی کردند.

متهم سابقه‌دار حرفه‌ای بود

در ادامه معلوم شد این متهم به نام مجید 37 ساله از سال 66 تا 84 بارها به اتهام سرقت مقرون به‌ آزار، جعل اسناد، کلاهبرداری و سرقت خودرو دستگیر شده است. به این ترتیب ماموران با زیر نظر گرفتن پاتوق‌های متهم، هفته گذشته او را در خیابان شهید بهشتی تهران شناسایی و دستگیر کردند.

متهم در بازجویی به کلاهبرداری و سرقت از خانه‌های مردم اعتراف کرد.

اعتراف شیاد هزارچهره

مرد شیاد به پلیس گفت: پس از آزادی از زندان ابتدا با جعل عنوان مامور انتظامی، مردم را فریب می‌دادم و در قبال خرید خودروهای مدل بالا به آنها چک‌های بلامحل پرداخت و فرار می‌کردم.

متهم ادامه داد: همچنین زنان و مردانی را که مشکل حقوقی داشتند، به دام می‌انداختم و با معرفی خود به عنوان وکیل، از‌ آنها کلاهبرداری می‌کردم.

متهم درباره سرقت اموال خانه‌های زنان تهرانی هم گفت: پس از آشنایی با دختران جوان، از آنها خواستگاری می‌کردم، سپس با سرقت دسته کلید آنها، وارد منازلشان شده و اموال قیمتی را سرقت می‌کردم.

سرهنگ استقامتی، رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران در این رابطه گفت: با توجه به افزایش شکایت‌ها از متهم به اتهام کلاهبرداری و سرقت، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر این کلاهبردار را در روزنامه صادر کرد تا چنانچه مردم از وی شکایتی دارند، به دادسرای ناحیه 6 یا پایگاه سوم آگاهی تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها