رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به استراتژی نظامی جدید این کشور در سال 2011، اهداف این استراتژِی را در راستای مبارزه با آنچه افراط گرایی و تقویت امنیت بین المللی و منطقه ای خواند توصیف کرد.
کد خبر: ۳۸۴۴۳۰

به گزارش مهر، مایک مولن روز سه شنبه از استراتژی نظامی این کشور در سال 2011 پرده برداشت که اولین بازبینی صورت گرفته از سال 2004 تاکنون است و ارتش آمریکا منافع ملی خود را بر این اساس به پیش می برد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این سند نوشت: زمانی که استراتری جدید آمریکا مورد حمایت قرار گیرد، قدرت نظامی ما کارآمدتر و در هماهنگی با دیگر عناصر قدرت به عنوان بخشی از رویکرد سیاست خارجی خواهد بود.  

بر اساس این سند ، اهداف نظامی ملی آمریکا در راستای مبارزه با افراط گرایی و تقویت امنیت بین المللی و منطقه ای و ترکیب نیروهای آتی ارتش اعلام شده است.

در این سند همچنین آمده است: آمریکا به همکاری با کشورهای مسئول و عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ادامه می دهد. در حقیقت ناتو همپیمان ایالات متحده باقی می ماند اما آمریکایی ها با اتحادیه آفریقا، اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا و دیگر گروهها برای ارتقای قوای نظامی خود همکاری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها