سارقان سابقه‌دار با آموزش سرقت به 2 نوجوان، آنها را وادار به سرقت می‌کردند

2 نوجوان 13 ساله، سارقان سریالی خودروها بودند

اعضای باند سارقان حرفه‌ای خودرو که 2 نوجوان 13 ساله را اجیر کرده و به آنها آموزش سرقت داده بودند، توسط پلیس کرج دستگیر شده و به 27 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند. به گزارش «جام‌جم»، فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اعلام این خبر، گفت: در پی سرقت‌های سریالی خودروهای پراید در محدوده فردیس، محمدشهر و مشکین‌دشت، پیگیری این سرقت ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۳۸۴۳۱۲

سرهنگ اصلانی افزود: ماموران در تحقیق از مالباختگان متوجه شدند، سرقت خودروها توسط 2 نوجوان صورت گرفته که به همین منظور با چهره‌نگاری از متهمان با راهنمایی مالباختگان، تصویر فرضی آنها در اختیار واحدهای گشت قرار گرفت. وی خاطرنشان کرد: در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران کلانتری 29 مشکین‌دشت، هنگام گشتزنی به 2 نوجوان 13 ساله که در حال پرسه زدن در اطراف یک دستگاه خودروی پراید بودند، مشکوک شدند.

با استعلام از مرکز پلیس مشخص شد، خودرو 2 ساعت پیش از منطقه فردیس سرقت شده است، بنابراین 2 نوجوان مظنون دستگیر و همراه خودروی مسروقه به کلانتری منتقل شدند. فرمانده انتظامی کرج یادآور شد: با انتقال متهمان به کلانتری و تحقیقات بعدی مشخص شد، این دو نوجوان از سوی 2 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام‌های پیمان و حامد اجیر شده‌اند و پس از دریافت آموزش‌های لازم در زمینه دزدیدن خودرو، بابت سرقت هر خوردو 100 هزار تومان از این دو سارق حرفه‌ای دریافت می‌کرده‌اند.

وی افزود: پس از شناسایی سارقان سابقه‌دار، با هماهنگی قضایی هر دو متهم (پیمان و حامد)‌ دستگیر شدند. آنها در بازجویی‌ به 27 فقره سرقت خودرو با همدستی 2 نوجوان متهم اعتراف کردند.

متهمان سابقه‌دار در اعترافاتشان عنوان کردند، پس از شناسایی این دو نوجوان با تطمیع و دادن وعده و وعید ابتدا نحوه بازکردن درهای خودرو و همچنین رانندگی را به آنها آموزش دادیم و در مرحله دیگر خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی را شناسایی و در فرصت مناسب 2 نوجوان را برای سرقت خودرو، راهی محل می‌کردیم.

در پی این اعترافات و تشکیل پرونده، متهمان با دستور قضایی برای ادامه تحقیقات تحویل پلیس آگاهی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها