معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه سرمای هوا میزان مصرف گاز را افزایش داده است گفت: با این وجود، تاکنون در هیچ شهر یا روستایی مشکل کمبود یا قطع گاز را نداشته ایم .
کد خبر: ۳۸۳۹۸۸

به گزارش ایرنا، جواد اوجی یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح چند پروژه گازرسانی به روستاهای ساوه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون دمای هوا در 25 استان کشور به زیر صفر رسیده و ما سرمایی همانند سال 86 را تجربه می کنیم که این مساله باعث شده رکورد مصرف گاز در کشور شکسته شود و به 545 میلیون متر مکعب برسد.

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: هم اکنون ضریب برخورداری خانوارهای شهری و روستایی از گاز در کشور به ترتیب 95 و 43 درصد است که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه رقم خانوارهای روستایی بهره مند از نعمت گاز به 75 درصد افزایش یابد.

اوجی در ادامه گفت: تمامی شهرهای استان مرکزی هم اکنون از نعمت گاز بهره مند هستند و ضریب روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در این استان 65 درصد می باشد که امیدواریم طی سه تا چهار سال آینده تمامی روستاهای استان مرکزی از نعمت گاز بهره مند شوند.

23 پروژه گازرسانی روستایی در شهرستان ساوه روز یکشنبه با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید که با اجرای آن، دو هزار نفر از نعمت گاز بهره مند شده و سالانه چهار میلیون لیتر در فرآورده های نفتی صرفه جویی می شود.

برای اجرای این پروژه ها 96 هزار و 122 متر شبکه گاز، دو ایستگاه تقلیل فشار و یک هزار و 986 علمک گاز در سطح این روستاها نصب شده و حدود 51 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت گاز استان مرکزی هزینه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها