آوای خاک در 13قسمت آماده پخش می‌شود

روایت ‌مبارزات ‌مردم کردستان

«آوای خاک» نام سریالی است که با موضوع مبارزات مردم کردستان در 13 قسمت 40 دقیقه‌‌ای آماده می‌شود.
کد خبر: ۳۸۳۸۸۶

فریدون انصاری، مجری طرح این سریال در گفت‌وگو با «جام‌جم» با بیان این که تصویربرداری بخش اول این سریال از 20 فروردین 1387 آغاز و تا 17 بهمن همان سال ادامه داشت ، افزود: با توجه به مشکلاتی که برایمان بوجود آمد تصویربرداری بخش دوم سریال از 8 دی‌ماه امسال آغاز شده و به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، زمان وقوع ماجراهای این سریال مربوط به اواخر دوره مشروطیت و جنگ جهانی اول در کردستان است. داستان اصلی با محوریت مبارزات مردم کردستان بر علیه حضور بیگانگان هنگام اشغال کشور توسط قوای روس و انگلیس طراحی شده است.

داستان از جایی آغاز می‌شود که در روستایی به نام میرآباد جشن عروسی برپاست؛ در این هنگام فردی وارد روستا شده و مدعی می‌شود که در تهران کودتای محمدعلی شاه صورت گرفته است. این در حالی است که بنا بر رسمی که در روستا وجود دارد، ارباب عروس را به خانه‌اش دعوت می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود اختلاف پردامنه بین ارباب و اهالی روستا بار دیگر شعله‌ور شود. از سوی دیگر نزاعی بین داماد و تفنگچی ارباب درمی‌گیرد که در این نزاع تفنگچی ارباب به قتل می‌رسد. داماد مجبور می‌شود برای فرار از مجازات قتل تفنگچی ارباب، از روستا متواری شود.

انصاری با توضیح این‌که 20 درصد از بازیگران این سریال بومی و 80 درصد از بازیگران از سایر استان‌ها انتخاب شده‌اند، گفت: اکثر بازیگران این سریال با توجه به شخصیت‌ها و شرایط فیزیکی و هنری موجود در فیلمنامه از شهرستان‌های سنندج، کرمانشاه، همدان، سقز و تهران انتخاب شده‌اند.

جلیل بشتام، حمیدرضا نعیمی، خسرو شهراز، سیروس بری، مهرداد بنکداری، مهدی چایانی، ابراهیم سعداللهی، اسماعیل پاشایی، ایرج رنجبر، توران یاقوتی، محمد قمی، بابک فرخ‌پی، احمد بیگلریان، محمد حبیبیان، ندا قاسمی و کاوه محمدی برخی از بازیگرانی هستند که در این اثر هنرنمایی می‌کنند.

به گفته انصاری، این سریال 50 لوکیشن دارد و بخش عمده‌ای از این سریال در لوکیشن بازار قدیم سنندج در حال تصویربرداری است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که سریال آوای خاک برای پخش سراسری در نظر گرفته شده، این سریال به زبان فارسی تولید می‌شود.

تاکنون 120 دقیقه از این سریال تدوین شده و قرار است بعد از آماده شدن نهایی، خرداد سال آینده به آنتن پخش سپرده شود.

در ساخت این سریال فردین باتمانی (تصویربردار و نورپرداز)‌، فارس عبدی و سیروان فهیم (صدابرداران)، احمد بیگلریان و غلامرضا بیابانی (نویسندگان فیلمنامه)،‌ شهرام آدشیران (طراح گریم)،‌ سیدصالح حسینی (تدوین)،‌ آذر نجیبی، کیان کاشفی (طراح لباس)‌ و سیدفرضی رسایی (ناظر کیفی)‌ همکاری می‌کنند.

سریال آوای خاک به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اسماعیل صدقی در صداوسیمای مرکز کردستان آماده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها