سخنگوی اخوان المسلمین مصر با اشاره به خواست انقلابیون در زمینه استقرار اصول و موازین اسلامی گفت: حضور بی‌نظیر 7 میلیونی انقلابیون و تظاهرکنندگان مصری طی روز جمعه و طنین انداز شدن خواسته های آنها و شعار برکناری نظام حاکم، کاخ حسنی مبارک را لرزاند.
کد خبر: ۳۸۳۸۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، احمد مرسی روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم به خواست انقلابیون مصر در زمینه اجرای اصول و موازین اسلامی اشاره و اظهار داشت: تظاهرات میلیونی چهارگانه که چهارمین آن دیروز (جمعه) با حضور بیش از 7 میلیون انقلابی در سطح کشور به اوج خود رسید؛ طی آن تظاهرکنندگان یک صدا بر اجرایی شدن خواسته های خود، سقوط نظام مستبد حاکم و اخراج حسنی مبارک تاکید کردند.

 از آغاز اعتراضات گسترده مردمی در مصر که هم اکنون به انقلابی علیه نظام مستبد حسنی مبارک تبدیل شده است؛ تا کنون چهار تظاهرات میلیونی در روزهای سه شنبه 25 ژانویه، جمعه همان هفته، سه شنبه هفته گذشته و دیروز جمعه علیه نظام مبارک برپا شده است.

 سخنگوی اخوان المسلمین مصر گفت: مردم بر سقوط نظام حسنی مبارک و از بین رفتن پایه های لرزان آن اصرار دارند.

 مرسی افزود: تظاهرات میلیونی علیه نظام مستبد مبارک همچنان ادامه دارد و مردم تا تحقق اهدافشان و سقوط کامل نظام حاکم آرام نخواهند شد.

 وی افزود:اجرای اصول و قوانین اسلامی، آزادی، دموکراسی و عدالت از خواسته های همه مصری ها است.

 سخنگوی اخوان المسلمین تاکید کرد که تحصن کنندگان درمیدان التحریر در مرکز قاهره با تظاهرکنندگان در استان های دیگر در زمینه ادامه تحصن تا سقوط نظام حاکم هماهنگ هستند.

 مرسی تصریح کرد: تظاهرکنندگان آشکارا اعلام کردند که این هفته سرشار از تظاهرات میلیونی خواهد بود و از همه ملت درخواست کرده اند که به آنها بپیوندند.

 وی با اشاره به گذشت 12 روز از تظاهرات مردمی علیه نظام مستبد حسنی مبارک همچنان بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید و خاطرنشان کرد: در طول مبارزات مردم از ناحیه تظاهرکنندگان به املاک و دارایی های خصوصی وعمومی و یا به امنیت شهروندان خدشه ای وارد نشده است.

 سخنگوی اخوان المسلمین مصر اظهار داشت: در این مدت مزدوران و اراذل و اوباش وابسته به نظام مبارک بودند که اقدام به درگیری و اغتشاش کردند.

 مرسی گفت: حزب حاکم آنها را برای ترساندن مردم به میدان آورد ولی در کار خود ناکام ماندند زیرا هنگامی که میلیونها نفر از مردم به خیابان ها ریختند، این افراد مجبور شدند پا به فرار بگذارند.

 وی اظهار داشت: ما از آغاز حرکت مردمی در مصر، اعلام کردیم که می خواهیم ملت های آزاده جهان از مردم مصر حمایت کنند و در عین حال از کشورهای جهان می خواهیم اگر به صلح و امنیت بین المللی پایبند هستند، در امور مصر دخالت نکنند زیرا این مردم به مرحله ای از رشد و بیداری رسیده اند که می توانند حافظ میهن خود باشند.

 سخنگوی اخوان المسلمین مصر افزود: حمایت های جهانی از انقلاب مصر اقدامی نیکوست و اگر کسی می خواهد از موضع مردم مصر حمایت کند و در کنار آنها باشد از آن استقبال می کنیم اما هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی مصر و دور زدن انقلاب مردمی آن را ندارد.

 مرسی تاکید کرد: اخوان المسلمین به مقام و منصبی چشم ندوخته بلکه می خواهد کشور به دست فرزندان این مملکت اداره شود.

 وی با تاکید بر اجرای اصول و موازین اسلامی در مصر افزود: کسانی را که مردم انتخاب می کنند هیچ قدرتی نمی تواند با آنها مخالفت کند و آنها نمایندگان ملت در پارلمان و ریاست جمهوری خواهند بود و این مساله با اصول اسلامی کاملا مطابقت دارد.

 مرسی گفت: رژیم اشغالگر از تغییر نظام در مصر هراس دارد و نمی خواهد حکومت آزاد در این کشور بر سرکار بیاید و مواضعی ضد تجاوزگری علیه مردم فلسطین اتخاذ کند.

 وی افزود: صهیونیست ها دشمنان ملت مصر، جهان عرب و اسلام هستند و همواره در کمین ملت های مسلمان نشسته اند.

 مرسی گفت: رژیم صهیونیستی با همکاری حاکمان فاسد و مستبد منطقه دست به کشتارهایی در فلسطین می زند و مقاومت شریف درغزه و کرانه باختری را در تنگنای شدید قرار داده است.

اخوان المسلمین ادعاهای احمد شفیق را تکذیب کرد

یک عضو ارشد گروه اخوان المسلمین مصر، ادعاهای امروز(شنبه)، " احمد شفیق" را که از سوی مبارک مامور تشکیل کابینه جدید مصر شده است را تکذیب کرد و گفت که هیچ گزینه ای بجز " سرنگونی " در برابر رژیم مبارک قرار ندارد.

شفیق در کنفرانسی خبری مدعی شد که اخوان المسلمین آماده ورود به مذاکرات با دولت مبارک است اگر دیگر احزاب مخالف پشت میز مذاکره بنشینند.

" محمد غانم" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تاکید کرد که تنها راه باقی مانده برای مبارک و همدستانش واگذاری قدرت و تن دادن به مطالبات مردم است و نمایشنامه هایی همچون تشکیل کمیته حکما و اعزام فرستادگان بین مردم برای آنها فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه " اخوان المسلمین بخشی از مردم انقلابی مصر است" ، به مبارک توصیه کرد که بیشتر از این برای باقی ماندن در قدرت دست و پا نزند.

غانم خاطرنشان کرد که " اخوان المسلمین سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن را بر نمی تابد و هرگز وارد مذاکره با رژیم مبارک نخواهد شد."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها