تاکنون اقدام جدی و مدونی در خصوص معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان لرستان انجام نشده است

قابلیت‌های فراموش‌شده لرستان در گردشگری

استان لرستان یکی از مناطقی است که از جهات مختلف زمینه رشد صنعت گردشگری را داراست. ویژگی‌های منحصر به فرد استان نظیر سابقه تاریخی، طبیعت زیبا و نقش ارتباطی موجود، این استان را در ردیف بهترین اماکن دیدنی دنیا قرار داده است. این در حالی است که سهم این استان به دلیل برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های نامناسب و عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در صنعت گردشگری بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۳۸۳۸۰۰

به گزارش خبرنگار ما از خرم‌آباد، استاندار لرستان با تاکید براین‌که یکی از محورهای توسعه لرستان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اقدام جدی و مدونی در خصوص معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان لرستان انجام نشده است.

حبیب‌الله دهمرده افزود: تبلیغات مناسب، علمی و گسترده در خصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری استان لرستان مانند قلعه فلک الافلاک می‌تواند زمینه حضور گسترده گردشگران خارجی به کشور و منطقه را فراهم کند.

وی تصریح کرد: این‌که شهر خرم آباد از چنان ویژگی در حوزه جاذبه‌های گردشگری برخوردار است که به عنوان پایلوت در سازمان ملل متحد معرفی می‌شود، مایه افتخار است.

دهمرده با اشاره به این‌که لرستان یکی از استان‌های امن کشور است که از شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب بهره‌مند است، تاکید کرد: این ویژگی‌ها همراه با ظرفیت‌های گسترده گردشگری می‌تواند عاملی برای حضور موثر استان در صنعت گردشگری جهان باشد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان لرستان نیز گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که مهرماه امسال به امضای استاندار لرستان و نماینده شورای هدایت فنی دفتر منطقه‌ای اسکان بشر سازمان ملل متحد رسیده، خرم‌آباد به منظور اجرای طرح توسعه پایدار شهری با استفاده از صنعت گردشگری از سوی این سازمان به عنوان شهر نمونه گردشگری(پایلوت) انتخاب شده است.

محمد رحم‌دل افزود: برهمین اساس طرح مطالعاتی گردشگری شهر خرم‌آباد با همکاری سازمان ملل متحد و دانشگاه وین اتریش تهیه و با همکاری استانداری لرستان اجرایی می‌شود. رحم دل با تاکید بر شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان افزود: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، یک سرمایه‌گذاری موثر و مفید برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها