بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در بازاری نزدیک یک پاسگاه پلیس در شهر پیشاور پاکستان 9 نفر کشته شدند. در این حادثه که دیروز (چهارشنبه) در شهر پیشاور رخ داد، علاوه بر کشته شدن 9 نفر حداقل 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند. سراج احمدخان، یک مقام دولتی پاکستان تصریح کرد که این حادثه در جاده اصلی منتهی به یک منطقه مرزی میان افغانستان و پاکستان رخ داد و 3 کودک نیز در میان کشته‌شدگان قرار دارند. به گزارش آسوشیتدپرس، هدف احتمالی این بمبگذاری هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ این سومین بمبگذاری مهم در اطراف شهر پیشاور طی چند‌روز گذشته است.
کد خبر: ۳۸۳۷۲۴

اهداف دولتی و نیروهای امنیتی در پیشاور اغلب از سوی طالبان پاکستان مورد حمله قرار گرفته است. نیروهای پاکستانی نیز حضور اندکی در مناطق قبیله‌نشین داشته‌اند. در ماه دسامبر لیاقت علی، رئیس پلیس شهر پیشاور به کاهش حملات در سال 2010 در شهر پیشاور به عنوان اقدام مهم نیروهای امنیتی علیه شبه‌نظامیان در این شهر اشاره کرد. همچنین در شمال غرب پاکستان گروهی از شبه‌نظامیان دیروز به یک ایست بازرسی امنیتی در منطقه آنارگی در محله قبیله‌نشین مهمند حمله کردند که 3 سرباز کشته و 4 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال این حادثه، نیروهای امنیتی به سوی شبه‌نظامیان تیراندازی کردند که طی این حادثه، 16‌شبه‌نظامی کشته شدند.

در یک خبر دیگر مربوط به پاکستان این کشور همچنان بر مجرم بودن یک تبعه آمریکایی و محاکمه او در پاکستان تاکید می‌ورزد.

این درحالی است که آمریکا خواستار تحویل دادن این تبعه خوداست. پس از آن‌که دادگاهی در لاهور پاکستان به درخواست‌های آمریکا برای دادن مصونیت دیپلماتیک به یک کارمند کنسولگری آمریکا در پاکستان بی‌توجهی نشان داد، روابط میان پاکستان و آمریکا پرتنش شد. ریموند دیویس‌، کارمند کنسولگری آمریکا از چند روز پیش به اتهام کشتن 2 پاکستانی دستگیر شده و در بازداشت پاکستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها