مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که قصد ندارد خود را نامزد ریاست‌جمهوری مصر کند و صرفا می‌خواهد به روند ایجاد اصلاحات در کشور ادامه دهد.
کد خبر: ۳۸۳۶۷۹

به گزارش فارس، "محمد البرادعی " مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی "دیر استاندارد " اظهار داشت که قصد ندارد خود را نامزد تصدی پست‌ریاست‌جمهوری آتی در مصر کند.

وی افزود: این طبیعی است که من می‌خواهم در آینده نقشهایی را ایفا کنم اما این که چه کسی در انتخابات آتی نامزد می‌شود، اکنون اهمیتی ندارد.

البرادعی در پاسخ به این سوال که آیا خود را برای ریاست‌جمهوری آتی مصر نامزد خواهد کرد یا خیر، گفت: نه من شرکت نخواهم کرد. بهترین کاری که من می‌توانم انجام دهم این است که نقش خود در راستای ایجاد تغییرات و اصلاحات ادامه دهم.

وی در باره موضوع کناره‌گیری "حسنی مبارک " رئیس‌جمهور مصر گفت: هیچ‌کس دوست ندارد که مبارک با اهانت و توهین کنار برود.ما می‌خواهیم که وی با عزت و کرامت کنار برود.این یک مسئله شخصی نیست. این یک موضوع اصلاحاتی است و به آینده وطن ربط دارد.

برادعی تصریح کرد: نباید هر شخصیتی را که با رژیم تعامل داشته، کنار بگذاریم.

وی خطاب به مبارک گفت: ما برای خروج امن و باعزت شما اعلام آمادگی می‌کنیم.

از سوی دیگر "احمد شفیق " نخست‌وزیر جدید مصر اظهار داشت که مبارک تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش تا سپتامبر آتی باقی خواهد ماند و تنها برای ریاست‌جمهوری مجدد در مصر نامزد نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها