در مراسم امروز پیام خانواده شهدا به امام توسط همسر شهید علی‌محمدی قرائت می‌شود

آغاز برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر

امروز همزمان با سی‌ودومین سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران، در 530 شهر کشورمان برنامه‌های بزرگداشتی به همین مناسبت برگزار می‌شود. به گفته معاون اجرایی مراسم ستاد مرکزی دهه فجر و رئیس کمیته مراسم‌های این ستاد، در ساعت 33/9 یعنی لحظه ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به کشور، زنگ فجر مدارس به صدا در می‌آید و سوت کارخانجات و کشتی‌ها و قطارها نیز نواخته خواهد شد. اما این تنها مراسم این روز نیست. موتوسواران نیز از مهرآباد تا آزادی و سپس تا بهشت‌زهرا رژه خواهند رفت و بالگردهای نیروی هوایی هم مسیر حرکت امام (ره) را گلباران خواهند کرد. برای شرکت مردم در مراسم‌های 12 بهمن در حرم امام و بهشت‌زهرا هماهنگی‌هایی با شرکت اتوبوسرانی و متروی تهران شده است و در دهه فجر امسال مرقد حضرت امام عطرافشانی و با گلاب ناب قمصر کاشان شست‌وشو خواهد شد و ضریح ایشان گل‌آرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۸۳۴۶۵

به گزارش ایسنا، محسن صباغ که روز گذشته این موارد را در یک نشست مطبوعاتی بیان می‌کرد، خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال 4 مراسم رسمی داریم؛ یکی یوم‌الله دوازدهم بهمن است که در حرم امام برگزار می‌شود. یکی برگزاری مراسمی در بعدازظهر 12 بهمن در محل جلوس امام در بهشت‌زهراست. مهمانی لاله‌ها را نیز در روزهای بعد خواهیم داشت و مراسم بزرگ راهپیمایی 22 بهمن است که ان‌شاءالله برگزار خواهد شد.

صباغ درباره مراسم امروز در حرم حضرت امام خمینی(ره)، گفت: امسال با توجه به تغییرات و عملیات ساختمانی و عمرانی در داخل حرم مطهر، امکان برگزاری مراسم ملی با حضور گسترده اقشار مردم نیست، لذا در همین راستا و به منظور یادآوری خاطره آن روز بزرگ و مهم در تاریخ کشور، مراسم ویژه آغازین دهه مبارک فجر، در مکان جلوس حضرت امام خمینی واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ در مراسم امروز پیام مهم خانواده شهدا به امام امت توسط همسر شهید علی‌محمدی قرائت خواهد شد و سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است.در این مراسم همچنین مکان جلوس امام توسط حاضران گلباران خواهد شد. همزمان با این مراسم ما برنامه گلباران زادگاه امام در خمین را خواهیم داشت، حجره حضرت امام در اراک گلریزان می‌شود و محل زندگی امام در قم نیز گلباران خواهد شد.

حضور 220 مهمان خارجی

وی با تاکید بر این‌که «در روزهای دیگر دهه فجر ما مراسم‌ متعددی داریم که از جمله آنها حضور عاشقان حضرت در جماران و نیز اهدای گل از سوی اقشار مختلف به مرقد ایشان است»، به حضور مهمانان خارجی به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: این مهمانان از مقامات نبوده و به صورت داوطلبانه و مردمی و مشتاقانه در مراسم 22 بهمن حضور خواهند یافت.وی تعداد مهمانان خارجی برای شرکت در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را 220 مهمان خارجی از 26 کشور اسلامی اعلام کرد که طی سفر به ایران در برنامه‌های مختلفی حضور خواهند یافت.

همه عظمت انقلاب به خاطر اندیشه مهدوی است

عصر روز گذشته اعضای ستاد دهه فجر طی مراسمی با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. در این مراسم سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و ایثارگران و جمعی از مسوولان ستاد دهه فجر حضور داشتند.رئیس‌جمهور همچنین در همایش استانداران سراسر کشور با گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی جدی‌ترین و بالنده‌ترین حقیقتی است که با آن زندگی می‌کنیم و بدون آن موجودیت، هویت، استقلال و عزت ملی معنا و مفهومی ندارد.

روز گذشته مسوولان عالی قضایی با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، با آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید میثاق کردند.

آیت‌الله صادق‌ آملی‌لاریجانی که به همراه مسوولان عالی قضایی در آستانه سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی رفته بود، با نثار گل به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام و با قرائت فاتحه بار دیگر بر پایبندی خود به حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیامی که به مناسبت سالروز 12 بهمن صادر کرد، خاطرنشان شد: امام آمد و پس از سال‌ها بی‌پناهی در مبارزات نفسگیر، پناهگاه مردم و مبارزان شد. آثار وجودی 10 سال رهبری مستقیم ایشان در ایران چنان تا عمق جان جامعه نفوذ کرد که پس از 21 سال از رحلت جانسوزشان، هنوز و تا همیشه خاطرات، سخنان و مهم‌تر از همه مدیریت شبه‌آسمانی‌شان گره‌گشا در تنگناهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها