بر اثر بارش‌های سیل ‌آسا در شب گذشته در شهرستان‌های جنوبی کرمان از جمله رودبار جنوب، متاسفانه بیش از دو سوم از منازل مسکونی در شهر و اکثر روستاهای این شهرستان دچار آب‌گرفتگی شد و این موضوع مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۸۳۲۰۸

الیاس بازگیر فرماندار رودبار جنوب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براثر باران‌های سیل‌آسا در شب گذشته خسارات میلیاردی به منازل مسکونی، شبکه‌ آبرسانی، برق، مخابرات، راه‌های ارتباطی و بخش کشاورزی وارد آمده است و در حال حاضر مردم همچنان در حیرانی و سرگردانی به سر می‌برند.

وی اظهار کرد: بیش از دو سوم از منازل مسکونی سطح شهر دچار آب گرفتگی شده و مردم را آواره خیابان‌ها کرده است و این در حالی است که اکثر روستاهای شهرستان بر اثر سیل و آب‌گرفتگی با قطع برق، آب و تلفن روبرو شده‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار تصریح کرد: فرو ریختن پل و مسدود شدن چندین محور ارتباطی در مسیر شهر و روستاها مردم را با مشکلات بسیاری روبرو کرده و زندگی مردم به طور کل فلج شده است.

وی گفت: متاسفانه ستاد حوادث شهرستان امکانات خاصی در اختیار ندارد و شدیدا با کمبود امکانات و تجهیزات و نیروهای امدادی مواجه هستیم و در همین راستا از نیروهای امدادی استان کمک خواسته‌ایم.

فرماندار رودبار جنوب گفت: تاکنون دو فضای آموزشی در سطح شهر را برای اسکان مردم در نظر گرفته‌ایم که بسیار ناچیز است واین در حالی است که خدمات‌رسانی در روستاها با مشکل جدی مواجه است.

وی گفت: در حال حاضر با امکانات کم خود در حال بازگشایی محورهای ارتباطی اصلی هستیم ولی وسعت خسارات هرگز به ما اجازه فعالیت بیشتر را نمی‌دهد؛ زیرا امکانات بسیار کم و ناچیز است.

فرماندار رودبار اضافه کرد: بیشتر روستاهای شهرستان هم اکنون با مشکلات بسیاری مواجه هستند و اگر امدادرسانی به این روستاها صورت نگیرد، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

بازگیر گفت: سیل و آب‌گرفتگی در حالی شهرستان محروم رودبار جنوب را ویران کرده است که مردم حتی به دلیل نداشتن امکانات از جمله نبود وسایل نقلیه و سایر تجهیزات نمی‌توانند به جای دیگر نقل مکان کنند.

نماینده عالی در شهرستان رودبار افزود: خسارات جبران‌ناپذیری نیز به بخش کشاورزی وارد شده است که تعداد زیادی از چاه‌های کشاورزی تخریب شده و بسیاری از محصولات کشاورزی دچار آب گرفتگی و سیل شده است.

خبرها همچنان از روستاهای شهرستان رودبار جنوب حاکی از آن است که مردم در وضعیت بدی به سر می‌برند و خواستار امدادرسانی از سوی دولت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها