«لوران بلان» در مدت کوتاهی که مربیگری تیم ملی فرانسه را بر عهده داشته، با کنار گذاشتن مقصران اصلی افتضاح جام جهانی 2010، شرایط جدیدی در تیم ملی ایجاد کرده و فرانسه را به صدر جدول گروه مقدماتی بازی‌های یورو 2012 رسانده است.
کد خبر: ۳۸۳۰۲۸

او در گفت‌وگو با روزنامه اکیپ فرانسه از برنامه‌های آینده‌اش برای تیم و «ریبری» و «اورا» می‌گوید.

شما در اوایل آگوست به مربیگری تیم ملی رسیدید، برآوردتان در این مدت از عملکرد تیم چیست؟

به نظرم الان خیلی زود است که بخواهیم درباره نتیجه برنامه‌های من در تیم ملی فرانسه صحبت کنیم. ما در این مدت 2 باخت داشتیم که اولی به نروژ با نتیجه 2 ـ یک و بعدی به بلاروس با حساب یک ـ صفر بود. این برای شروع حضور در یک تورنمنت مثل یورو 2012 اصلا خوب نیست. ما نباید بازی دوم را می‌باختیم، اما در برابر بوسنی برنده شدیم که به ما اعتماد به نفس لازم را داد و امروز ما تیم اول گروهمان هستیم و 4 پیروزی پیاپی داشتیم که 3 بازی در مرحله مقدماتی یورو 2012 و یکی برابر انگلستان در ویمبلی بوده است. ما بعد از پیروزی برابر انگلستان باید برابر برزیل هم پیروز شویم و تیم من به این پیروزی نیاز دارد.

چرا؟

چون بعد از حوادث جام جهانی تیم ما از نظر روانی بحران‌زده بود و تاثیر این بحران روی بازیکنان جوان بیشتر بود. در ایجاد این بحران رسانه‌ها هم مقصر بودند، چون در ماه‌های بعد هم تاریخ را بارها مرور کردند و حوادث جام را بازنویسی کردند و این کار را برای کنار آمدن با اتفاقات جام برای بازیکنان جوان تیم مشکل‌تر کرده بود. با این شرایط ما نمی‌توانستیم با تیم‌های خوب جهان رقابت کنیم ولی اگر بازیکنان به همین شکل ادامه دهند اعتماد به نفس‌شان برمی‌گردد و می‌توان امیدوار بود.

سمیر نصری به عنوان بهترین بازیکن سال فرانسه انتخاب شد. او را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سمیر فقط 22 سال دارد و حتی زیدان و پلاتینی نیز در سن او بازیکن مطرحی نبودند. به همین خاطر اراده او برای ادامه رشد و حفظ روند فعلی بسیار مهم است. فرانسه بدون بازیکنی استثنایی نمی‌تواند به اوج برسد و نصری می‌تواند پاسخ این مشکل باشد. او در حال حاضر در بهترین شرایط به سر می‌برد. پیش از این او در عرض بیشتر بازی می‌کرد، اما حالا به سمت دروازه می‌رود و می‌تواند در کناره‌ها، در میانه میدان و در جلوتر بازی کند. او توانایی بازی در چند جناح را دارد و این بهترین خبر برای هر مربی است.

به نظر می‌رسد «فرانک ریبری» هم به شرایط ایده‌آل خود نزدیک می‌شود؟

بله حضور او در تیم می‌تواند تعیین‌کننده باشد. ولی او بیشتر بازیکنی تک‌رو است و توانایی دریبل و گلزنی دارد. حضور چنین بازیکنانی امتیاز خوبی برای هر تیمی است.

آیا امکان حضور مجدد او در تیم هست؟

الان زمان این بحث‌ها نیست، مهلت فرانک در فوریه تمام می‌شود و زمان در فوتبال به سرعت می‌گذرد. ریبری باید آماده باشد و ما در فوریه می‌بینیم که شرایط بدنی و فنی او به چه شکلی است و تصمیم‌مان را اعلام خواهیم کرد.

شرایط «کریم بنزما» با توجه به بازی‌های اخیرش در رئال مادرید چطور خواهد بود؟

بنزما بازیکن بسیار بااستعدادی است. او تاکنون از همه توانایی‌هایش استفاده نکرده، اما اگر این کار را انجام دهد، در چند سال آینده می‌تواند به یک لیدر تبدیل شود.تلاش او برای زمانی که در لیون بود، کافی به نظر می‌رسید، اما در باشگاه بزرگی مانند رئال مادرید با رقیبان بزرگی که دارد، باید تلاش بیشتری انجام دهد.

برای کاپیتان تیم چه مشخصاتی را در نظر گرفتید؟

هر کاپیتانی باید توانایی مدیریت تیم را در زمین داشته باشد و رهبر تیم باشد و نشان دهد در صورتی که تیم مسیرش را در زمین گم کند، می‌تواند مسیر صحیح را به سایرین نشان دهد. کاپیتان شدن ساده است، اما کاپیتان خوب ماندن سخت است.

«اورا» هم محروم است و شاید...

می‌بخشید که حرفتان را قطع می‌کنم، اما دارید طوری صحبت می‌کنید که او در بازی‌های اخیر غیبت داشته! او در منچستر خوب بازی می‌کند، اما برای جایگاه او در تیم ملی مدعیان زیادی وجود دارد و من از بازی «آبیدال» راضی هستم.

شما در گفت‌وگویی عنوان کرده بودید اگر تیم ملی فرانسه به بازی‌های 2012 صعود نکند از مربیگری تیم کناره‌گیری می‌کنید.

من هنوز هم به این حرف پایبند هستم، ولی حالا شرایط تیم خیلی بهتر شده و بعد از برد مقابل انگلستان بازیکنانم اعتماد به نفس لازم را به دست آورده و امید به صعود از گروهمان به مراتب بیشتر از گذشته است. 2 بازی گذشته (پیروزی 2ـ1 مقابل انگلیس و 2ـ صفر برابر لوکزامبورگ)‌ به تیم اعتماد به نفس بیشتری داد، تیمی که از بازیکنان جوان تشکیل شده و در جام جهانی 2010 یک درام کامل را پشت سر گذاشت.اگر ما بخواهیم بار دیگر در دو سه سال آینده به تیمی قدرتمند تبدیل شویم، باید بار دیگر اعتماد به نفس‌مان را به دست بیاوریم و امیدواریم که در این مدت چند بازیکن فرانسوی در لاشامپیونا (لیگ فرانسه)‌ یا دیگر لیگ‌های اروپایی بدرخشند و خود را به تیم ملی برسانند.

روزنامه اکیپ 
مترجم: امیررضا نوری‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها