درخواست پلیس از شهروندان

متهم فراری را شناسایی کنید

پلیس در پی دستگیری کلاهبرداری است که با یک فقره چک‌ سرقتی ، اقدام به خرید سکه‌های طلا کرده بود.
کد خبر: ۳۸۲۹۷۰

به گزارش ایسنا، ماموران کلانتری 109 بهارستان در ساعت 15:30 ششم تیرماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی اطلاع پیدا کردند که جوانی با در دست داشتن یک فقره چک مسروقه به شعبه بانکی در خیابان فردوسی مراجعه کرده است که با حضور مأموران در شعبه این بانک، ارائه کننده چک مسروقه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور جمالی، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 21 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این جوان دستگیر شده گفت که من شاگرد یک مغازه صرافی در خیابان منوچهری هستم و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن نداشتم چون چک را صاحب صرافی به من داد تا آن را نقد کنم.

با توجه به اظهارات این جوان، کارآگاهان با مراجعه به صرافی مورد نظر اطلاع یافتند که این چک توسط جوانی حدود30 ساله در ازای خرید سکه‌های طلا به صاحب صرافی ارائه شده است در نتیجه با شناسایی صاحب اصلی چک به هویت «ابراهیم. م» 36 ساله وی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد.

این فرد اظهار کرد: در تیرماه سال جاری با مراجعه به یک بنگاه املاک در بلوار ابوذر، اقدام به رهن کامل یک دستگاه آپارتمان در خیابان 20 متری منصور کردم و این چک را در ازای پرداخت پول رهن آپارتمان به صاحبخانه، به مدیر فروش بنگاه تحویل داده و از اتفاقات دیگر هیچ اطلاعی ندارم.

با مراجعه کارآگاهان به بنگاه املاک و آغاز تحقیقات از کارمندان و مالک بنگاه مشخص شد که مدیرفروش بنگاه اقدام به سرقت چک کرده و پس از آن نیز متواری شده است.

مالک بنگاه درباره نحوه سرقت چک به کارآگاهان گفت که حدود یک ماه پیش از طریق درج آگهی روزنامه قصد استخدام یک مدیرفروش را داشتم که جوانی حدود 30 ساله با مراجعه به بنگاه خودش را یکی از مدیران حرفه‌ای در امر خرید و فروش ملک معرفی کرد و من نیز که مجذوب قدرت کلام او شده بودم ابتدا او را به صورت آزمایشی استخدام کرده و بعد از گذشت یک هفته زمانی که مهارتش را در زمینه خرید، فروش، رهن و اجاره ملک دیدم تصمیم گرفتم تا او را به عنوان مدیر فروش استخدام کنم.

مالک بنگاه افزود: پس از یک ماه از حضور این جوان به هویت «روح الله ـ ز» یک مشتری متقاضی رهن کامل یک دستگاه آپارتمان به بنگاه مراجعه کرد و «روح‌الله» مسئول پیدا کردن این آپارتمان و تنظیم قرارداد شد اما زمانی که او نسبت به تنظیم قرارداد اقدام کرد، پس از گرفتن چک 21 میلیون تومانی و در عوض تحویل دادن آن به من به صورت ناگهانی ناپدید شد و من نیز که دیگر از پیدا کردن او ناامید شده و احتمال می‌دادم که او قصد خرج کردن چک را دارد، با شعبه بانکی محل وصول چک تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم آنها نیز مانع از نقد شدن چک شدند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی کارآگاهان این پایگاه، گفت: با شناسایی هویت متهم متواری به نام «روح الله ـ ز» که متولد 1357 است، کارآگاهان ضمن شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه مولوی، اطلاع پیدا کردند که متهم پس از خرید سکه‌های طلا به ارزش 21 میلیون تومان از مخفیگاه خود متواری شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم احتمالی و به منظور شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شده است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شهروندانی که نسبت به شناسایی این متهم اقدام کرده و از محل‌های تردد یا مخفیگاه او اطلاعی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا موضوع را از طریق شماره‌های تماس 21864806، 21864796 و 33116035 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

سرهنگ غیاثوند افزود: از کلیه مالباختگان و دیگر شکات احتمالی که از این متهم شکایتی دارند دعوت می‌شود تا برای طرح یا پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان 15 خرداد مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها