رابطه ماندگاری ازدواج و دریافت اسکار

برندگان زن اسکار زودتر طلاق می‌گیرند

محققان دو دانشگاه کانادایی و آمریکایی با محاسبات آماری نشان دادند برندگان جایزه اسکار در بخش برترین بازیگر زن نسبت به کاندیداهای این بخش که موفق به دریافت جایزه اسکار نمی شوند در معرض بالاتری از خطر طلاق قرار دارند.
کد خبر: ۳۸۲۹۴۰

به گزارش مهر، بر اساس این مطالعات در دوره ای طولانی مدت برندگان بازیگر برتر زن در مراسم اسکار به سرعت در معرض خطر طلاق قرار گرفته اند در حالیکه برندگان مرد در بخش برترین بازیگر مرد مراسم اسکار پس از دریافت جوایز خود چنین شرایطی را تجربه نمی کنند.

این تحقیق توسط محققان دانشگاه تورنتو و کارنگی ملون انجام گرفته است. طی این مطالعه محققان دریافته اند تفاوت های جنسیتی در میان انسان ها به صورت تاریخی جایگاه و قدرت بالاتر را به مردها و جایگاه و قدرت کمتر را ویژه زن ها در نظر گرفته است از این رو زیر پا گذاشته شدن این هنجار اجتماعی برای مثال در زندگی زناشویی و زمانی که زن به موفقیت یا درآمدی بیشتر از همسرش دست پیدا می کند، می تواند منجر به تخریب رابطه زوج شود.

به گفته محققان ، این نتایج نشان می دهد که حتی زندگی مشترک مشهورترین افراد جهان نیز پس از عبور از موفقیت آمیزترین بخش از زندگی حرفه ای یا همان زیر پا گذاشتن هنجار اجتماعی، در خطر است. نتایج این تحقیق نشان می دهد موفقیت ناگهانی در زندگی حرفه ای زنها می تواند میزان دوام زندگی مشترک آنها را کاهش دهد.

در این مطالعه زندگی مشترک 751 هنرپیشه زن که در سال های 1936 تا 2010 کاندیدای دریافت اسکار شده اند مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند برندگان اسکار برترین هنرپیشه زن، به نسبت کاندیداهایی که این جایزه را دریافت نکرده اند، 63 درصد در معرض فروپاشی زندگی مشترک قرار دارند.

میانگین دوام ازدواج در میان برندگان اسکار در حدود 4.3 سال است در حالیکه ازدواج کاندیداهایی که این جایزه را دریافت نکرده اند، به صورت میانگین 9.51 سال به زندگی مشترک خود ادامه می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها