دولت آبادی اعلام کرد:

اعدام متهمان پرونده ضالین

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: حکم اعدام دو نفر از مدیران سایت های مستهجن در دو شعبه مختلف صادر شده،‌ که برای تایید به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
کد خبر: ۳۸۲۸۰۳

به گزارش مهر، عباس جعفری دولت آبادی بعداز ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید مجتمع قضائی امور اقتصادی مجتمع تهران در جمع خبرنگاران در مورد اعدامیان اخیر تهران گفت: احکام قاچاقچیان مواد مخدر از ماهها قبل صادر شده است که براساس قانون برای تائید دیوانعالی منتظر رای نهایی بودیم که با صدور رای، اعدام‌ها انجام شد.

وی افزود: بسیاری از اعدامی‌ها به جرم خرید و فروش، حمل و نگهداری تریاک و هروئین محکوم شده بودند.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به این پرسش که در برخی از سایت‌ها اعلام شده برخی از هیئت‌های مذهبی در میان عزاداران خود قرص روانگردان توزیع کرده‌اند، گفت: چنین خبری به دادستانی تهران ارسال نشده است.

تاکید بر سرعت در رسیدگی به پرونده های مفاسد اجتماعی و اقتصادی

دادستان تهران در مورد روند سرعت بخشیدن به پرونده‌های مفاسد اجتماعی و اقتصادی گفت: برای اعلام آمار افزایش یا کاهش پرونده‌ها به وقت بیشتری نیاز داریم ولی به عنوان مثال تشکیل پرونده تجاوز به یک زن در میدان نوبنیاد و صدور حکم در مدت دو ماه و همچنین نهایی شدن پرونده سرقت‌های زنجیره ای از افراد و مسافران در میدان آزادی و تجاوز به عنف که 18 شاکی به همراه داشته است و صدور رای برای سرقت طلافروشی در نازی‌آباد و همچنین درگیری با ماموران در سه راه آذری نشانه محکمی بر اجرای صحیح قوانین است که در مورد تجاوز به خانم در میدان نوبنیاد در هفته جاری با رای دیوان حکم اجرا می‌شود و مردم باید بدانند که مفاسد اقتصادی و اجتماعی به سرعت پیگیری می‌شود.

دادستان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از خانواده‌های اعدامیان اعلام کرده اند اجساد اعدام شده‌ها تحویل داده نشده گفت: تمامی اجساد تحویل خانواده‌ها می‌شود و اگر مواردی است می تواند به دادستانی مراجعه کنند.

وابستگی عوامل ترور استاد علیمحمدی به رژیم صهیونیستی

جعفری دولت آبادی در مرد آخرین وضعیت پرونده ترور استاد علیمحمدی گفت: در این پرونده سرنخ‌های خوبی به دست آمده است و افراد مختلفی دستگیر شده‌اند که به دلیل مسایل امنیتی نمی‌توانیم تعداد افراد را اعلام کنیم ولی آنچه مسلم است این است که این افراد وابسته به سرویس‌های تروریستی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

پرونده ماموران حادثه سعادت آباد همچنان در حال بررسی است

وی در مورد وضعیت ماموران متخلف در پرونده قتل در میدان کاج سعادت آباد تهران گفت: پرونده ماموران متخلف که دو نفر بودند به دادسرای نظامی تهران ارجاع شده که همچنان در حال تحقیق و بررسی است.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده‌ای در مورد شیرها و ببرهای باغ وحش تهران تشکیل شده است، گفت: ما را با فعالان محیط زیست در نیاندازید ولی پرونده ای تشکیل نشده است.

از منزل زهرا بهرامی  کوکائین کشف شد

جعفری دولت‌آبادی در مورد اینکه بیان شده زهرا بهرامی متهم اعدام شده به جرم قاچاق مواد مخدر در حوادث روز عاشورای سال 88 هم دستگیر شده گفت: این دستگیری با دستگیری قبلی وی منافاتی ندارد بلکه در بازرسی از منزل وی کوکائین کشف شد که دادگاه حکم اعدام متهم را صادر کرده است.

دادستان تهران در مورد انتشار خبر بازداشت یکی از چهره‌های سیاسی کشور گفت: وی بازداشت نشده و تنها احضار قضائی بوده است که مربوط به بحث امنیت ملی است که البته شخص مورد نظر آزاد شد.

 پرونده پزشک کهریزک همچنان مفتوح است

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده پزشک کهریزک گفت: این پرونده در دادسرای جنایی مفتوح است و هنوز نهایی نشده و بازپرس‌ها همچنان در حال بررسی پرونده می‌باشند تا تحقیقات تکمیل شود.

افتتاح دادسرای فرهنگ و رسانه در دهه فجر

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز دادسرای فرهنگ و رسانه ایجاد نشده است، گفت: در حال بازسازی محل دادسرا و همچنین تعمیرات و تاسیسات بودیم که امیدواریم در دهه فجر این دادسرا افتتاح شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فعالان میراث فرهنگی و برخی مسئولین درخواست ایجاد دادسرای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های میراث فرهنگی را دارند، گفت: اگر به مسئولان اجرایی باشد ما باید صدها شعبه تخصصی ایجاد کنیم ولی بر اساس قانون در برخی از مواد مانند جرایم رایانه‌‌ای دادسرای تخصصی ایجاد کرده‌ایم. در مورد رسیدگی به پرونده‌‌های میراث فرهنگی هم اعلام کرده‌ایم که این پرونده‌ها هرچه زودتر رسیدگی شود اگر هم موارد تخلف از سوی دستگاه مربوطه به دادسرا افزایش یابد در ایجاد دادسرای ویژه تجدید نظر می‌کنیم.

دادستان تهران در مورد اطلاعیه‌ها و نامه‌های منتشر شده از سوی خانم محتشمی‌پور (همسر تاج زاده ) مبنی بر وضعیت نامناسب سلامت زندانیان گفت: وی نامه زیاد می‌نویسد ولی ما به رعایت حقوق زندانیان توجه ویژه‌ای داریم.

جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده مهران فرجی گفت: چون خبرنگار بوده و پرونده هنوز تکمیل نشده است به محض تکمیل آزاد می‌شود همانند پرونده خانم حاتمی که چند روز پیش آزاد شد.

رسیدگی به حادثه کشته شدن کارگران ایران خودرو

دادستان تهران در پاسخ به سوالی در مورد حادثه کشته شدن تعدادی از کارگران ایران خودرو، گفت: ساعت 12:30 چهارشنبه شب هفته گذشته یک راننده کامیون تعدادی از کارگران ایران خودرو را زیر گرفت که موجب کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 10 نفر شد هرچند که پرونده جهت رسیدگی در مورد سلامت روحی و جسمی و همچنین صحت گواهینامه راننده در پزشکی قانونی است ولی هم اکنون راننده کامیون با قرار 300 میلیون تومانی بازداشت است. ولی اینکه عنوان کرده‌اند این کامیون هوو بوده من چیزی نشنیده‌ام ولی بررسی می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده دفتر تامین برنامه‌های شبکه فارسی وان در تهران گفت: باید تصحیح کنم که این دفتر برای فارسی وان نبوده بلکه برنامه‌های ویژه‌ای را برای شبکه‌های ماهواره‌ای تامین می‌کرده است که براساس آمارها تعداد این دفاتر در تهران بسیار زیاد شده و پرونده‌های زیادی هم در دست اقدام است که هفته گذشته یک دفتر زیرزمینی برای تامین برنامه‌های ماهواره‌ای در تهران کشف شد.

اعدام دو متهم اصلی مدیریت سایت‌های مستهجن

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین وضعیت پرونده موسوم به ضالین گفت: اگر منظورتان از این پرونده متهمان به مدیریت سایت‌های مستهجن است، باید بگویم که دو متهم اصلی این پرونده در دو شعبه متفاوت به اعدام محکوم شدند و منتظر رای نهایی دیوان عالی کشور هستیم.

دستگیری7 متهم  پرونده گروه ضد ادیان

دادستان تهران از تشکیل پرونده گروه ضد ادیان در پایتخت خبر داد و افزود: این گروه فعالیت ضد دینی انجام داده و 7 نفر از متهمان آن دستگیر شده‌اند که به زودی جزئیات این پرونده اطلاع رسانی می‌شود.

رفع نقص پرونده موسوم به سلطان شکر

دولت آبادی از رفع نقص پرونده موسوم به سلطان شکر خبر داد و افزود: ایراداتی از سوی دادگاه بر این پرونده وارد شد که دادستانی در حال رفع نقص این پرونده است و به زودی به دادگاه بر می‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها