امروز 29 دی‌ماه که به‌عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده، وضعیت هوای تهران در شرایط "ناسالم " قرار دارد.
کد خبر: ۳۸۰۵۳۰

به گزارش فارس، در حالی‌که تهرانی‌ها طی ماه‌های اخیر بدترین شرایط آلودگی هوا را طی سال‌های گذشته تجربه کردند امروز به روز هوای "پاک " رسیده‌ایم روزی که باز هم وضعیت هوای تهران در شرایط "ناسالم " قرار گرفته است.

علیرغم آنکه چند روزی است تهرانی‌ها شاهد بارش برف در تهران بوده‌اند اما هنوز هوای تهران در شرایط " ناسالم " است.

پرویز رضازاده؛ مدیر هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره شرایط فعلی هوای تهران به خبرنگار فارس می‌گوید: هوای تهران امروز و فردا در شرایط "ناسالم " است، البته 40 درصد غباری که به چشم می‌خورد بخار و رطوبت ناشی از آب‌شدن برف‌هاست اما 60 درصد آن همان آلودگی موجود در شهر است.

امروز روز هوای پاک است و مسئولان دستگاه‌های مرتبط طبق روال هرساله برای چندمین بار تنها به برپایی همایش‌هایی در این باره راضی شده‌اند.

آلودگی هوای تهران به دلیل اینکه طی دهه اخیر مکرراً در پاییز و زمستان هر سال رخ می‌دهد متأسفانه تبدیل به موضوعی کلیشه‌ای شده که مسئولان تنها در زمان بروز شرایط "اضطرار " به تشکیل جلساتی برای اتخاذ تصمیماتی مقطعی برای رفع آن اکتفا می‌کنند.

تصمیماتی که تکرار هر ساله آن‌ها تنها برای عبور از بحران مقطعی جواب می‌دهد تصمیماتی که از تعطیلی مدارس شروع می‌شود و با زوج و فرد کردن خودروها پایان می‌یابد. بار آلودگی هم که کاهش یافت دوباره روز از نو و روزی از نو.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها