مدیرکل حمل و نقل استان خبرداد:

مرزهای خوزستان مهیای زائران اربعین

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت:ممنوعیت اعزام زائران عتبات عالیات که دارای ویزای انفرادی هستند از طریق مرزهای زمینی چزابه و شلمچه همچنان تداوم دارد. به گزارش ایرنا، علیرضا شیخ رباط افزود: این ممنوعیت که شامل همه مرزهای زمینی استان خوزستان و سایر نقاط مرزی کشور می‌شود پیش از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برقرار شده و همچنان اعزام انفرادی زوار و تردد کاروان‌هایی که فاقد مجوز از سازمان حج و زیارت هستند ممنوع است.
کد خبر: ۳۸۰۴۴۳

وی در عین حال افزود: با توجه به نزدیکی ایام اربعین حسینی و تجمع تعدادی از زائران عتبات عالیات در دو مرز شلمچه و چزابه، درصدد هستیم با هماهنگی وزارت کشور سهمیه‌ای برای اعزام سازماندهی شده زائران عتبات عالیات که دارای ویزای انفرادی هستند، دریافت کنیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: با وجود درخواست از وزارت کشور برای تعیین سهمیه‌ای برای اعزام انفرادی زائران عتبات عالیات،هنوز از وزارت خانه متبوع چیزی در این ارتباط به استانداری خوزستان ابلاغ نشده است.

شیخ رباط افزود: اعزام کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات که دارای مجوز از سازمان حج و زیارت می‌باشند از طریق مرزهای شلمچه و چزابه بدون مانع است.چندی پیش نیز رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان از زائران عتبات عالیات که مجوز قانونی از سازمان حج و زیارت ندارند مصرانه درخواست کرد از سفر به عتبات عالیات از طریق مرزهای شلمچه و چزابه خودداری کنند.داوود نوید مقدم افزود: مسوولان عراقی در قبال امنیت زائرانی که بدون مجوز سازمان حج و زیارت به عراق سفر می‌کنند هیچگونه مسوولیتی نمی‌پذیرد و پیامدهای منفی آن نیز گریبانگیر مسوولان وزارت امور خارجه کشورمان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها