معاون وزیر خارجه سوئیس :

سوئیس ازمنطق تحریم حمایت نمی‌کند

معاون وزیر خارجه سوئیس که به منظور دیداری دو روزه از کشورمان به تهران سفر کرده است در دیدار با معاون اروپای وزارت امور خارجه اظهار داشت: سوئیس از منطق تحریم حمایت نمی کند.
کد خبر: ۳۷۸۷۶۶

به گزارش ایرنا ، در دیدار روز سه شنبه پیتر مائورر با علی آهنی دو طرف ضمن مرور آخرین وضعیت روابط دو جانبه، در خصوص مسائل منطقه ای، بین المللی و تحولات اروپا گفت و گو کردند.

علی آهنی در این دیدار ضمن برشمردن ظرفیت های همکاری دو کشور، از گسترش مناسبات با سوئیس استقبال کرد.

وی برگزاری دور سوم گفت و گوهای دینی و همکاری بین موسسات فرهنگی و هنری ایران و سوئیس که هم اکنون در جریان است را موجب تقویت هرچه بیشتر درک مردم دو کشور از فرهنگ و تمدن یکدیگر دانست.

معاون اروپای وزارت امور خارجه اعمال سیاست های گزینشی در اجرای معاهده عدم اشاعه را غیرقابل قبول خوانده و موجب تضعیف این معاهده خواند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا و اتحادیه اروپایی برای پیگیری سیاست اعمال تحریم اظهار داشت: اگرچه این امر با هدف جلوگیری از پیشرفت های علمی و آسیب رساندن به دستاوردهای هسته ای ملت ایران تنظیم شده است اما تاکنون ناکارآمدی آن حتی مورد تایید طراحان آن نیز قرار گرفته است.

علی آهنی همچنین از رویکرد دوگانه غرب در خصوص موضوع تروریسم انتقاد و بر ضرورت همکاری کشورهای اروپایی از جمله سوئیس در امر مبارزه با پدیده زشت تروریسم تاکید کرد.

پیتر مائورر معاون وزیر خارجه سوئیس نیز در این دیدار ضمن ابراز تسلیت دولت سوئیس در خصوص حادثه سانحه هواپیما در ارومیه به اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه اشاره و آن را دلیل و انگیزه قوی این کشور برای استمرار رایزنی و مشاوره با ایران در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی و گسترش همکاری های دو جانبه عنوان کرد.
وی آمادگی کشورش برای تقویت و تعمیق روابط فرهنگی با کشورمان را ابراز داشت.

معاون وزیر خارجه سوئیس با اشاره به حوادث اخیر در شرق کشورمان، اقدامات تروریستی مذکور را شدید محکوم و به خانواده بازماندگان و قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

مائورر آمادگی کشورش برای همکاری در امر مبارزه با تروریسم را ابراز و بر مسئولیت جامعه بین المللی برای مقابله با این پدیده شوم تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها