شخصیت‌های مثبت این هفته امدادگران ایستگاه 27 سازمان آتش‌نشانی تهران هستند چرا که با زحمت و تلاش بسیار جان مردی را که در میان آهن‌پاره‌های یک پراید گرفتار شده بود نجات دادند. این حادثه در بزرگراه همت اتفاق افتاد و یک پراید تک‌سرنشین بعد از عبور از پل شهید باکری با یک خودروی دیگر برخورد کرد.
کد خبر: ۳۷۸۰۹۰

شدت تصادف به حدی بود که پراید کاملا مچاله شد و راننده مجروح داخل آن گیر افتاد رانندگان خودروهای گذری وقتی با این صحنه مواجه شدند ناامیدانه با مرکز 125 تماس گرفتند آنها با توجه به نوع تصادف امید چندانی به زنده ماندن راننده پراید نداشتند با این وجود امدادگران ایستگاه 27 سازمان آتش‌نشانی تهران وقتی صدای آژیر خطر را شنیدند به سرعت به طرف محل حادثه به راه افتادند. آنها توانستند در کمترین زمان ممکن خود را به پراید تصادفی برسانند. راننده داخل خودرو در وضعیت بغرنجی قرار داشت او صدمه دیده بود و هیچ بعید نبود موقع خروج قطع نخاع شود یا آسیب جبران‌ناپذیر دیگری ببیند. این عملیات حساسیت ویژه‌ای داشت و خارج کردن راننده از میان آهن‌پاره‌ها کاری پیچیده و دشوار بود از طرفی امدادگران نباید سرعت عمل را نیز فراموش می‌کردند چرا که هر چه زمان بیشتری سپری می‌شد حال راننده وخیم‌تر می‌شد.

در نهایت امدادگران که برای چنین مواقعی آموزش‌های لازم را دیده‌اند دست به کار شدند آنها ابتدا برای این‌که پراید ناگهان شعله‌ور نشود سیم برق خودرو را قطع کردند سپس ابزارهای برش و دستگاه‌های مخصوص را به کار گرفتند و توانستند برای خروج فرد مصدوم راه باز کنند ولی او نمی‌توانست با پای خودش از ماشین بیرون بیاید به همین سبب امدادگران تصمیم گرفتند ابتدا گردن وی را محکم ببندند تا از هرگونه ضایعه‌ای پیشگیری شود سپس با دقت او را از پراید بیرون کشیدند و تحویل عوامل اورژانس دادند. به این ترتیب راننده مجروح از مرگ نجات یافت.

مریم عفتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها