نرم‌افزارهای کاربردی گوشی‌های تلفن همراه، متناسب با نیازهای روزمره طراحی می‌شوند

گوشی‌های هوشمند، همراهی همه‌کاره

چندی پیش اعلام شد که امسال تعداد کاربران گوشی‌های تلفن همراه در سطح جهان به بیش از 5 میلیارد نفر می‌رسند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که اعلام این خبر تنها جنبه اطلاع‌رسانی آماری داشته باشد، اما در حقیقت این جمله حاکی از آن است که گوشی تلفن همراه به یکی از کاربردی‌ترین فناوری‌های دیجیتالی در سطح دنیا مبدل شده است که همه افراد از هر گروه سنی یا اجتماعی که باشند می‌توانند استفاده از این ابزار کاربردی دیجیتالی را تجربه کنند. از این رو در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی تلفن همراه در سطح جهان همواره در تلاش بوده‌اند تا با افزودن قابلیت‌های جدید به این گوشی‌ها که به همراه همیشگی افراد مبدل شده‌اند، این ابزار الکترونیکی را به یک همراه همه‌کاره تبدیل کنند که بتواند پاسخگوی طیف وسیعی از نیازهای آنها باشد.
کد خبر: ۳۷۷۹۰۸

اگر نگاهی به کاربران گوشی‌های تلفن همراه بیندازید حتما متوجه این موضوع خواهید شد که این روزها تنها تعداد محدودی از افراد از گوشی‌های تلفن همراه خود تنها به عنوان ابزاری برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کنند.

در حقیقت گوشی‌های امروزی که تحت عنوان گوشی‌های هوشمند از آنها نام برده می‌شود یک وسیله ارتباطی برای ایجاد ارتباط میان شما و دنیای مدرن پیرامون‌تان هستند و به این ترتیب نه‌تنها ارتباط بین یک فرد با فرد دیگر را امکان‌پذیر خواهند ساخت بلکه شما می‌توانید به کمک آنها با هر آنچه در دنیای اطرافتان اتفاق می‌افتد از طریق شکستن مرزهای زمانی و مکانی در ارتباط باشید.

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان تصور کرد که در آینده‌ای نزدیک بتوان تنها با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه بسیاری از نیازهای روزمره خود را برطرف کنیم و دیگر مجبور نباشیم از ابزارهای مختلفی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف برای برآورده‌ساختن این نیازهای روزمره استفاده کنیم.

البته شاید تا آن زمان ابزارهای دیجیتالی کوچک‌تر و کارآمدتری جایگزین گوشی‌های تلفن همراه شده باشند که با استفاده از آنها دیگر نیازی به آنچه امروزه به عنوان گوشی‌های همراه از آنها استفاده می‌کنیم هم نداشته باشیم.

دوستانی صمیمی که همراه همیشگی شما خواهند بود

اگر از علاقه‌مندان به تعقیب و پیگیری جدیدترین اخبار اعلام شده در زمینه طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند و عرضه گوشی‌های جدید به بازار هستید حتما متوجه شده‌اید که هر گوشی جدیدی که به بازار عرضه می‌شود یا قرار است به بازار عرضه شود در مقایسه با گوشی‌های قبلی از کاربردهای متنوع‌تری برخوردار است تا جایی که گاهی به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها بسیار فراتر از امکانات یک گوشی تلفن همراه هستند، اما حقیقت این است که تلاش سازندگان گوشی‌های تلفن همراه در سطح جهان نشان‌دهنده این است که هر روز امکانات جدیدتری با رویکردی متفاوت به مجموعه امکانات گوشی‌های تلفن همراهتان اضافه خواهد شد.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که روزی این گوشی تلفن همراه بتواند حتی نقش یک دوست صمیمی را هم برای شما ایفا کند؟ اگرچه تا چندی پیش تصور می‌شد که بتوان از این ویژگی برای ترسیم روزهای این ابزار الکترونیکی استفاده کرد، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کردید این آرزوی شما رنگ حقیقت به خود خواهد گرفت.

براساس جدیدترین اخبار اعلام شده از سوی شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی‌های تلفن همراه در سطح جهان در آینده‌ای نه‌چندان دور نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند مجهز به برنامه پردازشی درک مفهومی به بازار ارائه خواهد شد که قادر است با درک احساسات صاحب خود و شناسایی‌ عادات و علایق او از خود واکنش نشان دهد.

این گوشی تلفن همراه پس از مدت کوتاهی با استفاده از اطلاعات به دست آمده نسبت به کاربر خود همانند یک دوست صمیمی می‌تواند بفهمد که شما معمولا چه زمانی به خواب رفته یا از خواب بیدار می‌شوید یا این که به خواندن چه خبرهایی علاقه‌مند هستید، چه غذایی را دوست دارید، اغلب کدام رستوران را برای صرف ناهار یا شام انتخاب می‌کنید. اگر گوشی همراه شما مجهز به این برنامه کاربردی باشد می‌تواند خبرهای مورد علاقه شما را یافته و آنها را به اطلاع شما برساند یا این که اگر کالای مورد علاقه شما در یکی از فروشگاه‌های در مسیر رفت و آمد شما به حراج گذاشته شده باشد این موضوع را برای شما اطلاع‌رسانی کند و نکته بسیار جالب دیگر این که این گوشی قادر خواهد بود براساس همه اتفاقاتی که در طول روز برایتان رخ داده است در هنگام بازگشت به خانه با توجه به میزان خستگی و همچنین وضعیت روحی شما یک برنامه تلویزیونی مناسب را از مجموع برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌های مختلف انتخاب کند تا در هنگام بازگشت به خانه بیننده این برنامه تلویزیونی باشید.

اپل، معرفی مفهوم جدید در گوشی‌های همراه

همان‌طور که گفته شد گوشی‌های همراه در مقایسه با دیگر ابزارهای مبتنی بر فناوری‌های دیجیتالی بیشترین تاثیر را بر زندگی انسان‌‌های امروزی داشته‌اند و بویژه از زمانی که کاربران گوشی‌های تلفن همراه توانسته‌اند از این ابزار برای اتصال به دنیای اینترنت استفاده کنند بسیاری از افراد اغلب کارهای روزمره خود مانند جستجو در شبکه‌‌های اینترنتی برای یافتن سوالاتی که در ذهنشان مطرح می‌شود یا انجام خرید به شیوه الکترونیکی یا حتی جستجو درباره چگونگی پخت انواع مختلف غذاها را به کمک گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهند.

اپل از جمله برترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای کاربردی در سراسر دنیا است که با قرار دادن تعداد زیادی از این نرم‌افزارها در اختیار کاربران گوشی‌های تلفن همراه آیفون ـ که از تولیدات این شرکت است ـ موجب شده است تا در رقابت تنگاتنگ میان انواع مختلف گوشی‌های همراه هوشمند عرضه شده به بازار گوشی‌های تلفن همراه آیفون بیش از دیگر گوشی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند و مورد توجه بسیاری از کاربرانی که به دنبال یک گوشی همه‌کاره هستند قرار گیرد.

حتما به خاطر دارید که در گذشته از زمانی که شخصی خانه را برای انجام کاری ترک می‌کرد تا زمانی که به خانه بازمی‌گشت اغلب همه افراد خانواده نسبت به حال او بی‌‌خبر بوده و هیچ اطلاعی از او نداشتند، اما خوشبختانه اختراع گوشی‌های تلفن همراه این امکان را برای ما به وجود آورد که بتوانیم در شرایط اضطراری با دیگران تماس گرفته و از آنها کمک بخواهیم. به این ترتیب شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین مزایای گوشی‌های تلفن همراه کمک به نجات انسان‌ها در شرایط مواجه شدن با هرگونه حادثه ناگهانی و غیرمنتظره بوده است.

اما برنامه‌های نرم‌افزاری این گوشی‌ها به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر این که به نوعی احساس امنیت را با همراه داشتن گوشی همراهتان تجربه می‌کنید بتوانید از این گوشی برای انجام کارهای مختلفی مانند کاهش وزن، ترک سیگار، جهانگردی یا حتی اندازه‌گیری فشار خون هم استفاده کنید.

از کاهش وزن تا ترک سیگار به کمک گوشی‌های هوشمند

یکی از نرم‌افزارهای کاربردی گوشی‌های آیفون که تحت عنوان برنامه‌هایی برای نجات جان کاربران از خطر مرگ و ابتلا به بیماری‌ها از آن نام برده شده است، برنامه‌ای برای کاهش وزن است. با نصب این برنامه بر روی گوشی تلفن همراه خود می‌توانید میزان کالری مصرفی و همچنین میزان کالری که در بدن خود می‌سوزانید را محاسبه کنید و برای این که از امکانات این برنامه استفاده کنید تنها کافی است که غذاهای مصرفی و همچنین نوع و میزان فعالیت‌های بدنی خود را به عنوان اطلاعات اولیه در سیستم ثبت کنید.

نکته: در حقیقت گوشی‌های امروزی نه‌تنها ارتباط بین افراد را امکان‌پذیر خواهند ساخت بلکه می‌توانید به کمک آنها با هر آنچه در دنیای اطرافتان اتفاق می‌افتد از طریق شکستن مرزهای زمانی و مکانی در ارتباط باشید

در مجموعه نرم‌افزارهای کاربردی گوشی‌های هوشمند برنامه‌های متنوعی برای کاهش وزن و افزایش تناسب اندام وجود دارد. در برخی از این برنامه‌ها دستورالعمل انجام تمرینات ورزشی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و به این ترتیب کاربر می‌تواند براساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص در هر روز تمرینات مشخصی را با هدف کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود به درستی انجام دهد.

برخی از دیگر نرم‌افزارهای کاربردی گوشی‌های همراه بسیاری از علائم حیاتی مانند شدت ضربان قلب و فشار خون افراد را زیر نظر قرار می‌دهند و به این ترتیب همه افراد و بویژه افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی می‌توانند به کمک این نرم‌افزارها کوچک‌ترین تغییراتی را که نشان‌دهنده ایجاد شرایط نامناسب برای عملکرد طبیعی اعضا و اندام‌های بدن فرد هستند شناسایی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک مرکز درمانی مراجعه کنند. برای مثال نرم‌افزارهای Blood Pressure و imurmur که از نرم‌افزارهای اختصاصی گوشی‌‌های آیفون هستند شدت ضربان قلب کاربر و همچنین میزان فشار خون او را تحت کنترل قرار داده و هرگونه بی‌نظمی در عملکرد قلب یا نوسان ناگهانی در میزان فشار خون را از طریق علائم بخصوصی اعلام می‌کنند.

یکی از دیگر نرم‌افزارهای کاربردی گوشی‌های هوشمند که به نظر می‌رسد بتواند پاسخگوی نیازهای بسیاری از کاربران باشد برنامه‌هایی است که در هنگام گشت و گذار در هر جایی می‌توانند راهنمای شما باشند.

برای مثال اگر شما از جمله افراد علاقه‌مند به حیات وحش هستید با نصب یک برنامه اختصاصی برای سفر به دنیای وحش عازم سفر شوید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید وجود حیوانات وحشی در محیط اطرافتان را شناسایی کنید و حتی ردپاهای مختلفی که در اطرافتان وجود دارد را به کمک گوشی تلفن همراه خود شناسایی کنید یا حتی اگر دوست داشتید سری به دشت و صحرا بزنید هم می‌توانید از برنامه اختصاصی Accuterra (آکوترا)‌ که برای گوشی‌های آیفون طراحی شده کمک بگیرید و هرگز از این که ممکن است گم شوید و نتوانید راه بازگشت را بیابید ترسی نداشته باشید.

این برنامه بهترین و مناسب‌ترین محل برای اقامت شبانه شما را نیز در محدوده‌ای که در آنجا هستید مشخص خواهد کرد. این برنامه‌نویسان با تدبیر فکر همه چیز را کرده‌اند، نرم‌افزارهای نقشه‌خوان دریایی به شما کمک می‌کنند که حتی وقتی با قایق یا کشتی تفریحی روی آب‌ها حرکت می‌کنید نیز بتوانید از طریق گوشی تلفن همراه خود راه بازگشت به ساحل را به آسانی پیدا کنید. همچنین اگر طبق پیش‌بینی‌های انجام شده طوفانی در راه باشد هم این برنامه اطلاعاتی لازم برای گریز از خطرات احتمالی را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

اگر هنگامی که در سطح آب‌ها در حرکت هستید ناگهان هوس کرده موج‌سواری را هم تجربه کنید به کمک برنامه اختصاصی که برای اطلاع‌رسانی درخصوص مساعد بودن یا نبودن شرایط برای موج‌سواری طراحی شده است می‌توانید از هر گونه خطر احتمالی برای این تفریح جذاب و در عین‌حال خطرناک آگاه و مطلع شوید.

اگر شما قصد ترک سیگار را دارید نیز باید این نوید را به شما بدهیم که برنامه‌نویسان اپل، برای این گروه از کاربران گوشی‌های آیفون هم یک نرم‌افزار اختصاصی برای ترک سیگار طراحی کرده‌اند. اگرچه ترک سیگار اصلا کار ساده‌ای نیست، اما این برنامه با اطلاع‌رسانی نسبت به فواید انجام این کار و همچنین محاسبه میزان پس‌انداز شما در صورت ترک سیگار به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بهتر با این مساله کنار بیایید.

لزوم همگرایی فناوری ارتباطات و اطلاعات

بی‌شک نیازهای ما انسان‌ها در دنیای امروز مهم‌ترین عامل خلق ایده‌های جدید در عرصه فناوری بوده است و یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان‌ها در دنیای امروز در اختیار داشتن ابزارهایی برای استفاده همزمان از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی است که خوشبختانه نرم‌افزارهای جدید طراحی شده برای گوشی‌های هوشمند این امکانات را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

برای مثال دسترسی به اطلاعات ترافیکی از طریق گوشی‌های همراه و همچنین انتخاب بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد مورد نظر از جمله خدمات ارائه شده در این سیستم‌هاست که از آنها به عنوان هوشمند نام برده می‌شود.

بنابراین دور از تصور نخواهد بود که در آینده بتوانید از این گوشی‌های هوشمند برای برقراری ارتباطات هوشمند نظیر در اختیار داشتن سیستمی برای ترجمه همزمان گفته‌های شما به زبان کشوری که به آ‌نجا سفر کرده‌اید نیز استفاده کنید.

منابع: Apps4iphone

Telegraph / Sooperaticles

فرانک فراهانی جم / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها